onsdag, september 12, 2007

En herlig dag

Lige så øv dagen i går var, lige så skøn har denne været på nærmest alle fronter.

Ikke blot var det virkelig en positiv oplevelse hos psykologen i dag, men jeg har osse...

... forkælet mig selv med en pose gourmet-kaffe til stempelkanden (og allerede delt en hyggelig (!) kande med naboen)
... arbejdet koncentreret med specialet (og nu skriver det jo nærmest snart sig selv :-))
... fået indkøbt de dér lufttætte opbevaringsbokse, så alle de dejlige meltyper, jeg altid har stående ikke konstant hærges af de her sataner (har godt nok smidt meget mel ud de sidste par uger - øv!)
... ryddet op og båret affald ned
... husket at købe nogle af de dér småting, som man ellers bliver ved med at glemme
... har bagt økologiske speltboller (og overholder dermed på fjerde måned min målsætning om at bage hovedparten af det brød, jeg spiser, selv)
... har tjekket min saldo, hvilket jeg HADER (og fundet ud af, det stod bedre til end frygtet)

Og for at det ikke skal være løgn, så har jeg osse konstateret, at min gardenia nu lægger an til en håndfuld knopper for tredje gang i år (ja, jeg er en pavestolt plantemor... *rødme-ikon*)

Lommen - man skal jo osse klappe sig selv på ryggen somme tider :-)

5 Comments:

Blogger Anne O'Manne sagde...

Jeg er fuld af beundring.
Og min gardenia har lige tigget om at blive adopteret af dig. Den har ikke et godt liv hos mig.

Jeg håber, du får en millionmilliard af den slags dage i fremtiden.

12 september, 2007 22:45  
Blogger Lommen sagde...

@Anne O'manne:
Hihi - skønt at høre udtrykket "en millionmilliard" igen. Gør mig helt nostalgisk. :-D

Mht. gardeniaen (med fare for at lyde som en total pensionistblogger ;-)):
Fugt (også vanddråber stænket på bladene), mellem 15 og 20 grader i luften, lys (men ikke direkte sollys).
Gødning en sjælden gang imellem.

Så skal din gardenia nok komme til at holde af dig. :-) (Men ellers adopterer jeg den gerne og forsøger at bilde den ind, at jeg er dens rigtige mor. ;-))

12 september, 2007 22:49  
Blogger Lizelotte sagde...

HOV HOV ... du glemte at nævne en hyggelig sludder med din jyske adoptivmor på messenger :-)

13 september, 2007 10:24  
Blogger Lommen sagde...

@Lizelotte:
Hahaha - "jyske adoptivmor", så er du da heller ikke ældre. ;-) Bortset fra det så holder jeg det nok lidt opdelt, det dérsens msn og det dérsens Blogland, så det er bare blevet en vane ikke at nævne det. Det er nemlig meeeeget hemmeligt, hvem jeg snakker med "bag bloggen" ;-) Nej, jeg ved faktisk ikke hvorfor, men det gør jeg altså - opdeler.

--Og så i øvrigt: Tak for snakken. Det var hyggeligt, du! :-D

13 september, 2007 12:49  
Blogger Lizelotte sagde...

Lommenille, jeg er så indiskret... :-)

14 september, 2007 08:00  

Send en kommentar

<< Home