torsdag, september 06, 2007

Søvnløs

Jeg døjer meget med søvnløshed for tiden. Kan ikke sove før om morgenen, selv om jeg lægger mig omkring kl. 02. (Og nej, jeg drikker ikke kaffe efter kl. 20...)

Osse på grund af søvnløsheden er jeg igen begyndt at gå meget - i meget hurtigt tempo, løber næsten. I går "småløb" jeg ti kilometer. Har savnet det både fysisk og mentalt. Ved ikke, hvorfor jeg en overgang lod være. Hvis man kun sidder på sin flade og arbejder, så bliver både den og arbejdet mere og mere fladt... Det er sådan en underlig ubrugelig træthed, når man kun er træt i hovedet, ikke?

Jeg tager osse baldrianpiller (naturlægemiddel fra Matas - sku' få én til at slappe bedre af).

I morges faldt jeg så alligevel igen først i søvn kl. 06. :-( Nå, men jeg vil ud at gå/småløbe igen i dag. Og så tvinger jeg mig selv op efter 4-5 timers søvn i morgen. Så MÅ jeg da kunne falde i søvn i morgen aften. Den døgnrytme skal der altså orden på NU! Hader, når den vender forkert.

... Det er, hvad der kommer ud af at spekulere for meget. Pengesager. Øv...

Lommen - nogen, der har piller imod indre billeder af éns bankrådgiver?

6 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Desværre. Ingen af den slags piller. Men det plejer at hjælpe hvis man også er lidt fysisk træt.. så en gå/løbetur er sikkert en god idé. :)

06 september, 2007 14:05  
Blogger Lommen sagde...

@Lenore:
Ja, det er osse det, jeg tænker. Håber, det hjælper, for det her er godt nok enerverende! Den slags ting bider jo sig selv i halen: Kommer man ikke op om morgenen, men først senere, spiser man osse først senere, og så har man pludselig et stofskifte, som først sparkes i gang op ad dagen (og derfor sikkert osse først dæmpes tilsvarende senere). Resultat: Man kan ikke sove, fordi kroppen kl. 02 stadig har fuld knald på. DØDirriterende!

06 september, 2007 14:12  
Anonymous Anonym sagde...

Et andet trick, der plejer at hjælpe, er at tælle baglæns. Jeg kan ikke huske om jeg har skrevet det her før... men det kræver lige tilstrækkeligt hjernekapacitet til at man ikke samtidig kan tænke på bankrådgivere, kærester mv... ;)

06 september, 2007 14:41  
Blogger Lommen sagde...

@Lenore:
Har da hørt rådet før, men aldrig prøvet det af. Hm... Hvorfor ikke gi' det en chance?

06 september, 2007 15:56  
Blogger Juncker sagde...

@ Lenore

Den dersens med at tælle baglæns, skal jeg prøve i dag (?). For jeg har lidt det samme prob som Lommen.
Det er hammer irriterende, at man ikke bare kan lukke sine øjne og sove.

Men, på en eller anden måde insisterer hjernen på, at kværne videre..

200, 199, 198, 197, 196, 195, 194...

06 september, 2007 23:48  
Blogger Lenore sagde...

Jeg har også nogle gange problemer med at falde i søvn. Nogle gange er det som om, der kører en film eller noget musik inde i mit hoved. En nat havde jeg ligget vågen flere timer og hørt Rammstein, for eksempel. Jeg tænkte slet ikke over det. Men hjertet slår i takt med musikken, og åndedraget hiver sig derudaf. Der hjalp det at sætte noget andet musik på. Bare at nynne noget andet inde i mit hoved. Jazz. Sanne Salomonsen. Helt blødt.

"Turn down the lights,
Turn down the bed,
Turn down these voices,
Inside my head."

Det slukker også for nogle af tankerne. Men det er måske bare mig. :)

07 september, 2007 10:49  

Send en kommentar

<< Home