mandag, juni 04, 2007

Jeg hader at finde ud af at netop dén eks har succes

Kender I det, når man liiige googler gamle flammer? Kender I det, at eks-flammen er inden for samme branche som én selv? Og så viser googlingen altså, at vedkommende har fået den dér fede studentermedhjælper-plads, som man bare véd giver job straks efter specialet, og som faktisk er ret sej?

Og man vidste egentlig godt, at lige i dag burde man nok ikke google nogen som helst med risiko for at finde ud af, at de er succesfulde, for dét var sådan set ikke lige, hvad man havde brug for...
For man synes selv, at man ligger og roder det samme sted som for tre år siden cv-mæssigt.

Prøver at trøste mig med, at det gør jeg ikke på så mange andre områder i tilværelsen - og jeg er jo halvvejs igennem specialet nu, og han er ikke begyndt osv.. *Suk* Men vi ved jo godt, det er dem med erfaringen, der får jobbene. Det er ikke dem med (kun) universitetsspecialerne, for dem er der sgu nok af. Allerede dengang var jeg skræmt over, hvor målrettet han var - følte mig selv som en faglig fiasko. Og selv om han er meget mere sådan business-agtig end jeg, og det, han læser nu, ikke siger mig en dyt, så... Øv, blev slået ud.

Han har gjort noget, jeg ikke har formået, og det er et slag i maven: Han er gået efter præcis det han drømte om - og har fået det. Ømt punkt. For hvad tør jeg selv?

Lommen - hvorfor i det hele taget konkurrere med en eks??? *Doh*

Hm... Mon ikke osse det spiller en rolle, at det forhold endte meget, meget dårligt, og at det tog mig næsten halvandet år at komme mig fuldstændigt oven på et endog særdeles nedbrydende forløb?

1 Comments:

Blogger stinekp sagde...

Prøv at google det der er værre: nemlig nuværende kæresters eks'er ;-)

Skal vi ikke snart ses over lidt rødvin og bekræfte hinanden i vores succes'er og grine af de dumme specialer?!

Stort knus fra
mig :-D

05 juni, 2007 15:53  

Send en kommentar

<< Home