tirsdag, september 18, 2007

En lækker steg

I går var det nok noget nær det bedste, der kunne ske, da Præstevennen ringede, netop som jeg ellers var på vej ud ad døren for at handle:

"Hej, jeg er blevet brændt af af mine middagsgæster og har allerede optøet en gigantisk skinkesteg. Vil du ikke komme forbi og hjælpe med at spise den?" var sådan cirka budskabet.

Nu er jeg et meget hjælpsomt menneske, og med den møgdag jeg havde haft, var udsigten til afslappet samvær og hygge og chancen for at glemme det hele mere end bare tillokkende.

Der blev kokkereret til den store guldmedalje, vi kom alt for sent i gang og gik og småpimpede nogle glas vin, fik lavet en fantastisk sauce indeholdende bl.a. calvados, æblestykker, pærecider og fløde, og alt var i det hele taget, ganske som det skulle være:

Vi spiste omkring midnat (ja, maden blev god!), hørte russisk opera, drak diverse hjemmebryg af mere eller mindre uantageligt tilsnit og så efter en pludselig indskydelse "En duft af kvinde" med Al Pacino klokken endnu mere møg. (Godt, at jeg endelig fik den set!)

Jeg var hjemme omkring kl. syv i morges og sidder totalt og hænger nu pga aaaaalt for lidt søvn - og jeg får vist ikke lavet dagens gode gerning. Hovedet vil slet ikke være med. Tror bare, jeg må se i øjnene, at de dage er talte, hvor jeg kan fungere ordentligt (læs: koncentreret) på under syv timers søvn og planlægge efter det, for det her med sådan en "dagen derpå, jeg kan ingenting"-dag er lidt dumt og spild af tid, ikke?

... På den anden side: For fa'en hvor havde vi det sjovt i går! :-D Og hvor jeg trængte til det.

Lommen - i morgen må der effektive boller på suppen!

6 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Skønt at du har haft sådan en god dag! Det skal der altså også til en gang imellem. :)

18 september, 2007 18:15  
Blogger Lommen sagde...

@Lenore:
Øøøh...? En god NAT, snarere. I dag har været lidt dum, ueffektiv og alt, alt for udkørt. Men det er jo selvforskyldt. ;-)

18 september, 2007 18:53  
Anonymous Anonym sagde...

Det lyder bare som det hyggeligste! Og så på en helt almindelig mandag, det må jeg prøve engang.. og bliver helt sulten af at høre om den sovs/sause.. uhmm..
Jeg savner at være studerende indimellem, være så flexibel at man bare kan gøre sådan noget skønt fjollet noget uden at tænke på.. skal også snart iseng, der er jo arbejde imorgen.. Jeg ved godt at specialet er hårdt, men det er perfekt, at du også nyder de store fordele der også er ved denne periode.. for de er snart væk..

18 september, 2007 22:26  
Blogger Lommen sagde...

@Sylle:
Du har fuldstændigt ret mht det at man kan prioritere sin tid selv som studerende! Jeg er mig osse alarmerende bevidst, at det snart er slut med at kunne flintre rundt til klokken møg på hverdage eller liiige at sove en time mere om morgenen. Glæder mig meget til at blive "rigtigt voksen" med job, indkomst og pensionsordning. Men jeg frygter samtidig, hvor BUNDET jeg vil føle mig af job hver eneste dag. Meget, faktisk!

Opskriften på den sauce, min ven og jeg lavede i går, kan i øvrigt ses her :-)

18 september, 2007 22:48  
Anonymous Anonym sagde...

Det tidspunkt, hvor jeg føler mig mest bundet er det med ikke at kunne sætte vasketøj over om morgenen, for så skal det ligge krøllet sammen i vaskemaskinen hele dagen.. og det med at kunne shoppe en tirsdag formiddag, og dermed slippe for køerne ved prøverummene og de rigtigt trætte ekspedienter.. og at kunne få en frisør-tid en formiddag.. eller at kunne tage et stephold kl. 9 og komme godt i gang med dagen uden det bliver for tidligt.. en spinning-time kl.6.30, det kræver altså meget disciplin at komme op til..

19 september, 2007 09:09  
Blogger Lizelotte sagde...

Dejligt at læse om din gode dag. Jeg ELSKER filmen "En duft af kvinde" ... man kan jo blive helt småforelsket i Al Pacino... ;-)

20 september, 2007 20:44  

Send en kommentar

<< Home