tirsdag, august 28, 2007

Nyder

Efter en skylle, der var ved at blæse vores hus omkuld i formiddag, skinner solen nu, og alt er fred og idyl her med et par "gæstehunde", der løber og leger ude på plænen foran mine vinduer samt dejlig fuglekvidder.

Jeg nyder at ha' sovet, til jeg vågnede helt udhvilet. Jeg nyder, at mine drømme ikke efterlod en smertende ømhed i mine muskler.
I går aftes nød jeg en lang spændende podcast-samtale mellem Jens Gaardbo og filmproducenten Peter Aalbæk Jensen, som fik mig til at smile og inspireres inden sengetid.

I dag er en god dag.

Jeg nyder, at jeg har hørt fra Skuldrene i dag, og at han gerne ville aftale et "snakke-tidspunkt" - og jeg nyder lige så meget, at jeg tager det helt roligt og uden at tænke så meget over det svarede ham, at jeg har mange spontane aftaler for tiden, og at det derfor er bedre bare at prøve at ringe til mig i stedet for at aftale et tidspunkt. Hvis jeg ikke vil forstyrres, tager jeg jo bare ikke min telefon. Enkelt nok.

Klidmosteren ville for længst ha' været ved at gå helt ud ad sit gode skin over ikke at vide et præcist tidspunkt - og derfor spurgt en masse ind til, hvornår han kunne, hvad hans planer var osv.. Hun ville slet ikke ha' kunnet stole på, han tog kontakt, faktisk. Men jeg har slappet helt af med den aftale, vi lavede om at snakke sammen en gang om ugen og skiftes til at ringe. Det skete i erkendelsen af, at begge for en periode har brug for mere alenetid og plads.

Faktisk har jeg en stor del af den forløbne uge tænkt, at med de mange hårde erkendelser, der for tiden dukker op hos mig, er det vist meget godt, at Skuldrene og jeg for en tid ikke snakker ret meget sammen. Det er ikke livsvigtigt, om vi snakker i morgen eller om nogle dage.

Jeg tager det kort sagt, som det kommer. Det er meget anderledes end før. Og så må han jo sige til, hvis han finder det for irriterende ikke at ha' en fast aftale.

Nu skal der skiftes der sengetøj, luftes ud, ryddes op og muges ud. Jeg nyder musikken i radioen og skruer op for de gode numre i radioen. Og så SKAL jeg bare ud og gå en god lang tur ved den mindste af søerne i dag, inden Bedstevennen kommer til middag i aften. Aaaalt for længe siden. Så må specialet ha' et fur sent i aften.

Lommen - i dag er en god dag

2 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Håber, du får en skøn dag, Pernille! :)

28 august, 2007 12:42  
Blogger Lommen sagde...

@Lenore:
Tak, du! Foreløbigt har din forhåbning virket :-)

28 august, 2007 14:20  

Send en kommentar

<< Home