onsdag, august 22, 2007

Om snegle og glæden ved venner

Det har været en god dag. Det er en god dag.

Selv om jeg til morgen fandt en snegl i min vindueskarm (bare rolig, ikke en dræber, men derimod en fin lille én med hus på), og selv om min espressokande for nylig gik i stykker, så kaffe-afficionada'en her p.t. må klare sig med maskin(!)kaffe, og selv om jeg ikke har været fag-flittig i dag, ja, så er det en god dag.

For det har været én af de dage, hvor man får skrevet en del mails og gjort lidt rent samt indgået en masse aftaler - både af den praktiske og den mere sjove, hyggelige slags... Og det har været skønt, at min mobil har kimet og kimet (somme tider går der uger imellem, at jeg får et opkald på den, fordi vi alle er blevet så sms'ede oven i hovedet**).

Så nu ligger det fast, at jeg...

... i morgen torsdag skal på gaveindkøb med en veninde
... og om aftenen tager op til mine forældre (for nu brændte jeg dem jo lissom af i går, ikke?)
... fredag eftermiddag skal ha' vejledermøde (som ellers osse sku' ha' været i går - hvad er der med den dér i går??)
... endnu en gang bliver meget rød- og korthåret (denne gang med mange lilla stænk i) på fredag, selv om frisørvenindens og mine kalendere først ikke passede sammen
... lørdag kan tage til venindens kandidatfest/-frokost i ro og mag (med passende gave og fint hår :-))
... mandag skal til psyk
... tirsdag skal ses med Bedstevennen til en øl

Facit: Søndag holder jeg fri HELT fri.

Status: Mange bolde i luften stresser mig ikke lige nu. Sidder bare og glæder mig over, at alle planer går op. Når jeg reagerer sådan, ved jeg, at jeg er i overskud.

Og nu: Et smut ud på Islands Brygge til min gamle stamcafé sammen med en veninde, jeg ikke har set i flere uger, men som pludselig dukkede op til overfladen forleden. Hurra for det!

Lommen - og så skinner solen endda!

**) Og måske osse lidt, fordi jeg er det sidste menneske i universet ud over mine forældre, der stadig ejer en fastnettelefon...