lørdag, juni 09, 2007

Se min kjole...

... den er blå som himlen...

Jeg gjorde det sgu! I går. For første gang i mit liv. Har overvejet det flere gange på det sidste - at købe en kjole til den tydeligvis fantastiske sommer, vi får (har!). Både venner og veninder har flere gange sagt: "Pernille, hvorfor går du aldrig i kjole? Du med din timeglasfigur - kjoler og snævre taljer er da et must!" Og jeg har vist hver gang tænkt noget i retning af: "Øh... bøh... Fordi jeg ville føle mig totalt kikset".

Jeg er jo ikke sådan en klassisk feminin godte med idealmål, vel? Og nuvel, ingen whinen over dét. Jeg fylder lige straks tredive og synes nok at ha' erfaret, at mænd kan være interesserede i andet end ideal-godter... :-)
Men jeg har altså bare tænkt, at (sommer-)kjoler er sådan noget, som små, søde piger med tynde arme og fine opstoppernæser går i. På ingen måde nedladende ment om disse piger - jeg synes, det (de!) ser totalt godt ud. Men jeg har ikke tynde arme, vel? (Og heller ikke en næse, der er hverken lille eller opstoppet). Jeg har kraftige ben og arme, store bryster og en røv, der fylder godt i gadebilledet. Og så er jeg kort- og strithåret - ikke noget med langt hår, som vifter smukt i shampoo-reklame-vinden. Ergo konkluderede jeg, at jeg ikke var en kjolepige.

Men for nylig sagde veninden: "Kjoler behøver altså ikke være så "tøsede", Pernille. Du ku' jo sagtens finde dig en lidt mere rå én."
Rå kjoler? Rå? A'hva' for en sushifisk?

Well. I går på vej hjem efter at ha' afleveret første del af min sidste eksamensopgave (så langt så godt!) på uni, fandt jeg pludselig ud af, at jeg da godt lige kunne liste ned i byen og snuse i tøjbutikker. Der var overskud på den mentale konto. Jeg hader ellers at gå på tøjindkøb - og man skal ikke forsøge at bilde mig ind, at nogen af de kvinder, der var i tøjbutikker samtidig med mig i går, nød det! Der var en pusten og en stønnen og en tørren sveden af panden i sommervarmen. Sagt helt uden overdrivelse...

Og jeg tror, jeg prøvede ti forskellige kjoler, og den ene sad værre end den anden. Syntes mest, jeg lignede en - temmeligt stramt snørret - roastbeef i de fleste af dem. En meget bleg roastbeef, ganske vist, men dog alligevel en roastbeef.

Men så fandt jeg denne. Gråblå. Syet i hør. Ligner egentlig mest en lang skjorte, men med bånd om taljen. Når til lige over knæet. Brystlommer og flipper. Jeg er VILD med den og føler mig nøjagtigt så sej og godt tilpas i den, som jeg normalt kun har følt, når jeg var iført et par bukser.

I går aftes var jeg så til fest i min fine nye rå kjole, røde gloss-læber og et par superfeminine pump-agtige sko med slingback-hæl. Og altså... den kjole er jo magisk, folkens!
For jeg kunne pludselig se, at der var fyre, der kiggede efter mig. Som nævnt har jeg ikke - længere - de store problemer med at tro på, at min personlighed kan være elskelig. Men at min krop i sig selv kan begæres er stadig én af de ting, jeg kæmper med at ha' tiltro til. I går var der 3½ (den halve var meget fuld :-)) fyr, som opsøgte mig og tydeligvis ville snakke og lægge op. Og jeg det sgu! Vidste, det var dét, de signalerede. Bortforklarede det ikke over for mig selv, men tog det ind - og savnede så i øvrigt bare kæresten endnu mere. :-)

Lommen - jeg kan lide min kjole, og jeg kan lide hende, som er indeni

6 Comments:

Blogger stinekp sagde...

Yes, Pernille - you rock in that dress!! uuiii

09 juni, 2007 23:08  
Anonymous Anonym sagde...

Se din kjole den er... øh gråblå som et eller andet :-).

Lyder fantastisk. Kvinder i kjoler er bare en god ting ;-D. Mmmmmm sommer.

10 juni, 2007 10:11  
Anonymous Anonym sagde...

Du må ud og investerer i nogle flere kjoler :-)

Tænk, jeg har haft det lige omvendt. Jo mere overvægtig, jeg har været - desto mere trængte jeg til nederdele og kjoler - fordi de trods alt "flagrede" lidt - og derfor kunne skjule, hvad der skjules skulle.

Mange hilsner
Pernille

11 juni, 2007 10:29  
Anonymous Anonym sagde...

Dejligt at læse, det er tit det der gør kvinder smukke, at de føler sig kvindelige. Du så helt sikker brand godt ud. :-)

11 juni, 2007 12:15  
Blogger Mie sagde...

Whhhheeeeee, Pernillesen :-) Stærk gået...

Denne sommer bliver din kjolesommer og min bare arme-sommer...

Sådan dér :o)

13 juni, 2007 20:17  
Blogger Lommen sagde...

@Stine:
Tak, tak - og du har endda set den på... ;-)

@Toke:
Hm... Mænd i kjoler er nu heller ikke værst... Flere mænd i kilt. Nu! :-D

@Pernille:
Netop i dag havde jeg faktisk kig på én mere, og havde jeg haft råd, var den købt... :-)
- Og den var endda UDEN ærmer, Mie!! :-)

@Kontorchefen:
Føler mig efterhånden meget kvindelig det meste af tiden.

@Mie:
Hej dér - dejligt med livstegn. :-) Og at du er hoppet ud i bare arme (eller hvad man nu siger) lyder da skønt! Sejt, Mie! :-)

14 juni, 2007 16:34  

Send en kommentar

<< Home