torsdag, februar 15, 2007

Bøn

På det sidste har jeg jævnligt oppe i hovedet udformet noget, der kunne minde om en bøn. Det er kommet lidt bag på mig, eftersom jeg ikke er troende. Men måske kan bøn blot være det at udtrykke et meget stærkt håb eller ønske. Det at ville sætte ord på noget, som man ikke tror, nogen som helst kan hjælpe én med. At få håbet til at eksistere? Osse selv om man ikke tror på en gud, og der derfor ikke er nogen egentlig modtager.

Selv om der ikke kan opstilles en klassisk kommunikationsmodel med en afsender, et budskab og en modtager, så er der alligevel et behov. For ord og præcision sammen med den stærke følelse af håb.

Lommen - jeg tror på ord. Og på tavshed.

1 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Det synes mig, at vi i en sen nattetime for mange år siden var samme sted *stille smil*.

Er lige ved at læse det hele igennem, der er meget jeg skal samle op på.

22 februar, 2007 11:05  

Send en kommentar

<< Home