fredag, februar 09, 2007

Irrationella

Der er altså virkelig nogle - næsten ubevidste - grundantagelser i mit liv, der ikke hænger sammen. Sådan nogle, som danner baggrund for en opførsel, der til tider er mere end vanskelig at forklare andre, og som gør nu og da gør livet meget mere besværligt, end det burde være...

- Hvis jeg ikke tømmer min postkasse, har jeg ingen regninger fået (hvor tit har jeg ikke fået rykkere, fordi jeg i ugevis ikke har tømt dyret?)

- Hvis jeg ikke tjekker min saldo på bankkontoen, har jeg stadig penge (hvor tit har jeg ikke fået ubehagelige breve fra banken, fordi... [se forklaring ovenfor])

- Hvis jeg ikke drikker the og ligger i sengen, er jeg ikke syg

- Hvis de aftaler, jeg indgår, er lavet længe i forvejen, er der større forventninger om, at jeg retter an med det helt store - ift hvis aftalen er lavet samme dag. Så jeg laver mange aftaler samme dag eller dagen før, de skal realiseres...

- Hvis jeg ikke tager ekstra overtøj på, er det ikke vinter (så jeg fryser ret meget om vinteren)

Har I osse den slags tåbeligheder indbygget i hovedet??

Lommen - det ' da for dumt

3 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Nej..

09 februar, 2007 23:35  
Blogger Uden Relevans sagde...

Nej, men jeg havde det sådan en gang, da det ikke hjalp holdt jeg op med det igen :o)

10 februar, 2007 09:29  
Anonymous Anonym sagde...

ja... og mange af dem endda! min yndlings er: første gang du hører noget, er det et rygte, tredje gang er det sandhed. Så jeg siger ofte nogen ord højt tre gange ;o)

10 februar, 2007 14:08  

Send en kommentar

<< Home