onsdag, januar 31, 2007

Ingen leg

Lidt ligesom vi bloggere i Blogland er vidner til hinandens liv og "kigger lidt over skulderen" på den gode måde og lægger kommentarer, er der osse en slags kommentarer til indholdet af éns mails, når man som jeg bruger Gmail. Her er der blot ikke det samme personlige forhold imellem afsender og modtager - og somme tider er kommentarerne endnu mere off topic, end det ses i de skæveste tråde i Blogland...

Jeg tænker på de dér såkaldte "målrettede reklamer", som Google-teamet ved lanceringen af Gmail gjorde så meget ud af at understrege IKKE var en snagende eller overvågningsagtig eller censurpræget feature.
"Det er jo bare maskiner og ikke - selvsagt nysgerrige - mennesker, der løber dine mails igennem for ord, der kunne fortælle noget om, hvilke tilbud, netop du har brug for", lød argumentet. - Ja, faktisk var reklamerne næsten en slags forbrugerservice, som man ikke kunne tillade sig at være irriteret over. Hensynsfuldt nok var der jo heller ingen billeder til at forstyrre i skærmbilledet. Overhovedet.

Godt ord igen. Og jeg har nu vænnet mig helt fint til dem, de små tekstfelter. Og somme tider får jeg mig faktisk et godt grin over, hvad i alverden en eller anden vare eller tjenesteydelse kan ha' med lige præcis mig at gøre. Som for eksempel lige før, da jeg fik en mail fra min speciale-vejleder. Følgende reklame dukkede op i højre side af skærmbilledet:

Læring gennem leg
Vildt kloge skolebesøg Naturvidenskab, matematik mv.
www.danfossuniverse.dk

Lommen - fandeme ikke megen leg over at skrive speciale...

2 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Man kommer jo til at synge den her:

Udadreagerende og aggresiv/
Panderynker Morgans skoleliv/
han kan ikke koncentrere sig/
om læring via sang/
og læring via leeeeeeeeeeeg

31 januar, 2007 21:14  
Blogger Lommen sagde...

@AnetQ:
Lyder lystigt! :-) Men jeg kender den ikke. Hvor er det fra?

NB!
Ked af, jeg ikke fik deltaget i din opfølgende debat om blogging og scoring. Læste med stor interesse, men havde ikke lige tid at kommentere.

01 februar, 2007 03:33  

Send en kommentar

<< Home