mandag, januar 28, 2008

Lommen - ridder af den sande dyd

Replikskifte mellem bofælle og mig forleden hjemme i Huset:

Jeg: "Nej, hvor dig og din ven larmede over morgenmaden. Det så hyggeligt ud!"
Bofælle: "Jamen, dét var det også. Øh... Var du i køkkenet dér...? Nåja. Jeg ka' da godt huske, at jeg undrede mig lidt, da jeg ku' høre, du var i bad lige bagefter. Stod sgu lidt og tænkte på, om du mon tog franskbrødsmaden med ind under bruseren".

Og her var det så, han stod og grinede lidt - og jeg vidste godt, det nok ikke kun var ad tanken om en spisende Pernille under bruseren.

Jeg: "SÅ stopper du! Jeg tog ud ad døren, og det så du jo godt - det var min BROR, der lånte mit bad!"
(Min bror havde overnattet fra dagen før).

Lommen - glæder sig over, at det snart er slut med hele tiden at skulle... forsvare sin dyd og anstændige levevis over for nyfigne bofæller. ;-)

2 Comments:

Blogger Juncker sagde...

En af grundene til jeg fx aldrig flyttede på kollegie, jeg vil have mine dårlige vaner i fred. Ridder af Sande Dyd bliver jeg aldrig, men måske Ridder af den Sande Fred & Ro. :-)

Det var fantastisk at se nogle nye indlæg, meget afslørende at jeg ikke har været forbi bloggen længe. Og, generelt har jeg vel heller ikke få blogget så meget.

Kaffe og citronhalvmåne for you!

--
JJ

28 januar, 2008 20:33  
Blogger Lommen sagde...

Hvad dylen, Juncker? Eksisterer du endnu? Troede, du var gået helt i kærestesymbiose - men dét var du jo så åbenbart også. ;-) Velkommen tilbage til overfladen! :-D

Jeg tror bestemt godt, du ku' være Ridder af Fred & Ro. Jeg er nok snarere Gudinden af Kaos (der er jo ingen grund til at gå i for små sko, vel? ;-))

P.s. Citronhalvmånen sender jeg videre, men giver du blogkaffe, er jeg da på. :-)

28 januar, 2008 23:49  

Send en kommentar

<< Home