mandag, september 24, 2007

Et ganske særligt kontor

Jeg dumper ind på kontoret efter en mere end turbulent weekend, er lidt træt og bliver det endnu mere ved synet af min arbejdsplads. Uge 39 er i topform, men medarbejderne farer mest forvildet rundt om sig selv i ren panik over hver deres deadline-hærgede arbejdsopgave.

Mit eget skrivebord roder og sejler osse - bunken med ubrugte kys vokser og skuffen med helt nye erkendelser, der skal lægges i orden, tør jeg slet ikke se ned i. Da jeg med vold forsøger at mase den overfyldte skuffe helt ind i dens skinne, kan jeg høre, at et par af erkendelserne ryger ned bagved og sætter sig i klemme mellem skuffen og bordets bagbeklædning. Jeg bander indvendigt, men okay.

Hvor der handles, der spildes...

Lad os se, hvad har vi ellers på programmet? *Kigger ud over skrivebordet med alle papirbunkerne* Nå jo - nogen ringede og rykkede for Evnen til at Slappe Mere af i Parforholdet. Produktet er snart færdigt. Må lige ha' kigget på det en sidste gang. Jeg sender en beta-tester ud til dem en af dagene.
Så er der noget med et speciale, der har klaget, fordi dens ejermand vanrøgter det... Sku' være en rutine-ting.
Dér ligger en sagsmappe på en stempelkande, som har anmeldt sin arbejdsgiver for grove forsømmelser; til trods for at den ifølge sin kontrakt har ret til både ferie og pauser, får den ingen af delene. Hvad f.....? Dén havde vi da osse inde i foråret, nu hvor jeg tænker over det! Nå, videre:
Der er flere sager om ansøgninger til renovering af privatøkonomier...
Så er der minsandten osse et sexliv, der har henvendt sig... Nu igen - det er altså ikke vores departement. Over i omadresserings-skuffen!
Hvad har vi her? Dét er en af de svære... Et raserianfald, som ansøger om opholdstilladelse. Ja, der er jo ikke store chancer med den fortid, men okay. Engang imellem lykkes den slags jo...

Jamen, så er der vist ikke andet at gøre end at komme i gang!

Lommen - just another day at the office

7 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

God arbejdslyst.. :)

24 september, 2007 12:28  
Blogger Lizelotte sagde...

Hehe ... dejligt veldrejet indlæg ... håber du får nogen af sagerne ud fra bag skrivebordsskuffen igen.. :-)

24 september, 2007 12:40  
Blogger Lommen sagde...

@Lenore:
Jo tak, ærmerne er smøget op! ;-)

@Livsnyder:
Takker! Jamen, det håber jeg osse - måske jeg bare skulle splitte hele skrivebordet ad og se at få ryddet *ordentligt* op...? ;-)

24 september, 2007 12:52  
Anonymous Anonym sagde...

Flot skrevet. Du narrede mig faktisk i starten af indlægget (til at tro, at det virkelig var din arbejdsplads, du skrev om)... og så blev jeg helt forvirret... og SÅ fattede jeg den, og kan kun komplimentere din opfindsomme stil.

24 september, 2007 13:20  
Blogger Christina sagde...

kunne godt ske, at man skulle følge dit gode eksempel, og få ryddet lidt ud i de mentale bunker.

dejligt indlæg ;)

24 september, 2007 14:28  
Blogger Lommen sagde...

@Hunden:
Narrede jeg dig? Må sgu være første gang, det er sket... :-) Tak for ros!

@Mikkelsen:
Sku' det blive for uoverskueligt for dig, er jeg sikker på, at en af vore medarbejdere står parat til at yde assistance til en ganske favorabel (konsulent-)pris. ;-)
Rart du kunne lide indlægget. :-)

24 september, 2007 20:26  
Anonymous Anonym sagde...

Ja, godt skrevet! Det minder mig om at jeg I weekenden på en visit til mine forældre kom til at kigge i Halfdan Rasmussens Børnerim. Herligt naturligvis, men det slog mig også at du på nogen punkter har den samme finurlige og underfundige skrivestil.

25 september, 2007 17:42  

Send en kommentar

<< Home