søndag, august 19, 2007

Tomt køleskab: Hvad GØR man??

Det dér med ikke at ha' noget som helst i køleskabet lige præcis om søndagen, ikke? Det dér med først at opdage det, når man står op søndag morgen middag...

Nogle ser det vist som et single-problem, andre som et studerende-problem...

Jeg anskuer det som et Pernille-problem. Og jeg havde for nogle timer siden en klar plan om at ta' ned og handle i det eneste supermarked** her i nærheden, som har åbent om søndagen. Være voksen og ansvarlig, ikke? Købe tre pakker pålæg og den slags.

Men man går jo ikke på indkøb på tom mave, vel? Når jeg gør det, så køber jeg nemlig ind for 500 kr. i SuperBest...

Well. Til min næsten usigelige glæde spotter konen her så nogle kolde, kogte kartofler i bemeldte køleskab. Trods alt.
Man skal ikke ha' været madløs mange gange, før sådan et syn får én til rutinemæssigt lykkeligt at tænke: "Brasekartofler = aftensmadsproblem løst".

Som sagt, så gjort.

Og nu sidder jeg så med totalt fuld mave og en dårlig kop kaffe (den absolutte NØD-kaffe fra "jeg er så meget en koffein-junkie, at jeg indrømmer over for mig selv og mine bofæller, som kan se den grimme dåse på hylden, at jeg er nødt til at ha' kaffelagre til de dér dage, hvor jeg ikke har mere kvali-kaffe og ikke mere stolthed, men bare skal ha' mit daglige koffein-fix"-lageret...)

... Hvilket alt i alt betyder, at jeg nu har mistet motivationen for at gå ned og handle. Det er jo først i morgen, jeg er sulten igen og SLET ingen kaffe har og kun har den dér virkeligt gustne græske kaffe tilbage, som giver hjertebanken i flere minutter, hvis man drikker "slammet" i bunden og det gør jeg selvfølgelig - ikke?

Hm... Engang gik jeg på indkøb, da jeg netop som nu havde forædt mig. Jeg kom hjem med... rengøringsmidler. No kidding - kalkfjerner til forret, ajax til hovedret og så lige en gang kaustisk soda (i folkemunde 'afløbsrens') til at skylle efter med. Samt *tadaaaa* chokolade.

Lommen - må jeg ikke godt vente med at ta' på indkøb til i morgen, Mor?

P.s. Ved godt, jeg har skrevet 'ja til udfordringer' i min nye tag line. Men sgu da ikke SÅ store udfordringer... eller altså...

**) Snarere 'gedemarked' - det er en såkaldt QuickFakta, hvilket meget kontra-intuitivt åbenbart dækker over, at medarbejderne alle sammen er på valium (eller osse har de bare lavt blodsukker ligesom jeg, fordi de ikke kan finde ud af at få købt ind, hvorfor de bevæger sig - og æhm tænker - i slow motion...)