torsdag, juni 21, 2007

Trommen

Jeg bor øverst i Huset. Det er en gave. På mange måder. Men især når det regner. Som nu. Hørte det tromme på ventilationsristen i mit badeværelse. Ud til siden med bøger og de mange eksamensnoter, hurtigt på benene og så på bare tæer over og åbne et vindue og snuse dybt ind. Længe og inderligt.


Nu vælder sommernatten og lyden af perlende friskhed lige ind i min bolig, og så gælder det om at krybe til sengs. Så når jeg nemlig at falde i søvn til denne frugtbare stilhed og slipper for at holdes vågen af fuglenes promenadekoncert, som ifølge det fastsatte program begynder om to timer fra nu...

Lommen - hellere jord under fødderne end neglene...

1 Comments:

Blogger Lizelotte sagde...

Uhm - lyden af regn ...

I wanna wake up with the rain
beating on a tin roof
while I'm safe there
in your arms ...

...der er ikke noget så trygt og hyggeligt som regnvejrlyd. Jeg elsker den stille rislende lyd det giver, når det regner stille ned i min have....

21 juni, 2007 13:19  

Send en kommentar

<< Home