onsdag, juni 20, 2007

Pianomanden

I Huset er der for nylig flyttet en meget tynd, nærmest mager, høj fyr ind. Han har store, sørgmodige øjne i et solbrændt, nøjsomt ansigt og et klogt, studentikost skæg, der stritter lige så vildt som hans hår.
Og så ejer han et klaver. Dette er, udover hans navn og hans uddannelsesretning, det eneste, jeg ved om ham. Og så gætter jeg på, at han må være meget ked af det, for han spiller det mest triste, ensommelige musik på sit lille klaver. Jeg tror, de fleste i Huset har ladet sig mærke med det.

Nu spiller han igen. Og jeg mærker en knude i maven. Hvad er der mon i vejen, du smukke pianomand?

Lommen - for stille musik

3 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Så der bor en ensom spillemand nær ved søerne...det vækker minder om den smukke sang du skrev teksten til for nogle måneder siden...ja, hvad mon han er forn en. Jeg bliver også helt nysgerrig...og melankolsk - $tinen

20 juni, 2007 20:51  
Anonymous Anonym sagde...

Måske han har brug for at snakke den stakkels fyr?

20 juni, 2007 21:20  
Blogger Lommen sagde...

@$tine:
Hvis ham her har det som spillemanden i sangen, er der ikke noget at sige til, hans spil lyder noget sørgmodigt! *Gys* Den sang kan stadig få det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig, fordi den er så skrækkeligt sørgelig.

@Alice M:
Snakke - ha! Kvinders universalløsning... Nå, tag dig ikke af min lettere sarkastiske tone; er bar elidt træt af at være en typisk kvinde på det område... :-S Men nej, faktisk tror jeg bare helst, han vil spille. Hele aftenen.

20 juni, 2007 23:02  

Send en kommentar

<< Home