onsdag, april 11, 2007

Jeg kan li' den her sang - hva' vil I gøre ved det?? :-)

Jeg er simpelthen nødt til at gengive Poul Krebs' "Sådan nogen som os". Hvis ikke den sku' stå på min blog, så ved jeg da snart ikke, hvad der sku'. I må kalde den corny, banal, "for meget", og hvad I ellers ka' finde på. Jeg elsker den sang. Jeg er ingen mega Krebs-fan, om end der er visse sange, jeg holder meget af. Men denne - sætter ord på livet, når det er allervigtigst, synes jeg.

Fordi den handler så stille og roligt om at...

... tænke tilbage på en hård tid med mange skænderier og kampe, som nu er ovre (før var der vist nok nogen, der 'diskuterede' og 'udleverede hinanden'...)

... være lettet over, at man vendte tilbage efter en lang rejse hver for sig ('som to satelitter hver sin vej')

... prøve at starte på en frisk og glemme, hvad der var før ('kan vi sige vi starter herfra, min ven?')

... man osse godt ved, at der er meget at lære endnu, men at det er i orden ('så sæt dig lidt, vi ' jo lige ved at lære det')

... man trods forskelligheder osse har grundlæggende ens behov ('sådan nogen som os har brug for...')

... nærhed er noget af det, der tæller allermest i hverdagen ('kom lige og hold mig')

Lommen - man må eksistere for at kunne insistere, men måske osse det modsatte?

Sådan nogen som os
Kom lige og sæt dig.
Kom lige og læg dig.
Kom lad mig mærke dig igen.

Kom lige og hold mig.
Hold lige lidt om mig.
Kan vi sige vi starter herfra, min ven?

Vi har været ude i universet,
Som to satelitter hver sin vej.
Men heldigvis så er vi landet.
Og du, lige i nærheden af mig.

Sådan nogen som os,
Har jo brug for en kæreste.
Og den kæreste havde jeg tænkt sku være dig.
Så sæt dig lidt,
Vi jo lige ved at lære det.
Som en stifinder på rette vej.

Vi har jo hinanden.
Der er ingen anden.
Det vi drømte om var alt hvad der sku' til.
Der ingen der diskuterer,
Der ingen der udleverer,
Hinanden, aller højest lidt sig selv.

Vi er erfaringerne rigere.
Og gælden er saneret for en stund.
Men ligegyldigt hvad jeg siger,
Er det kun ord, der kommer ud nu af min mund.

Sådan nogen som os,
Har jo brug for en kæreste.
Og den kæreste havde jeg tænkt sku være dig.
Så sæt dig lidt,
Vi jo lige ved at lære det.
Som en stifinder på rette vej.

Vi er erfaringerne rigere.
Og gælden er saneret for en stund.

Sådan nogen som os,
Har jo brug for en kæreste.
Og den kæreste havde jeg tænkt sku være dig.
Så sæt dig lidt,
Vi jo lige ved at lære det.
Som en stifinder på rette vej.

Vi har brug for en kæreste,
Og den kæreste havde jeg tænkt sku være dig.
Så sæt dig lidt,
Vi jo lige ved at lære det.
Som en stifinder på rette vej.

3 Comments:

Blogger Blomkvist sagde...

Hmm nu er jeg jo en af dem, der har været til rigtig mange fester, hvor lige præcis den sang er blevet skrålet højt og inderligt... Så hvis man ikke oprindeligt var til Poul Krebsedreng... så ender man sq næsten med at være det :-/ Men ellers cool nok ...

11 april, 2007 14:20  
Blogger Lommen sagde...

@Buster:
Du får det til at lyde, som om det er noget ærgerligt at være "krebsedreng"...? ;-)

12 april, 2007 00:04  
Blogger Lizelotte sagde...

...når jeg hører den sang, ser jeg mig straks om efter Bruno, så vi kan sjæle ... uanset om det er til fest eller i køkkenet onsdag eftermiddag!

"Vi har været ude i universet som to satelitter hver sin vej - men heldigvis så er vi landet og du er lige i nærheden af mig ..."

Den sang handler jo om ham og mig ... :-)

Også den del om "der er ingen der diskuterer - der er ingen der udleverer hinanden, aller højest lidt sig selv..."

jow jow - det er jysk visdom og jeg melder mig i fanklubben!

Krebsen har skrevet nogen rigtig gode sange, så jeg kan godt bære over med alle de ligegyldige, det også er blevet til - og det album der - det er altså særklasse...

...behøver jeg at sige at Bruno nogle gange kalder mig "Prinsessen af Aalborg"??

12 april, 2007 14:30  

Send en kommentar

<< Home