tirsdag, april 10, 2007

Det er slut

"Åh", sukker den ene opgivende, "nu er ferien ovre".
"Ja", stemmer den anden medfølende i, "jeg orker ikke at skulle i gang igen..."
"Tjo", siger en tredje uden større overbevisning i stemmen, "det er måske meget godt med lidt hverdag og nogle faste rammer, selv om det sikkert bliver mega stresset på arbejdet i morgen...".

Jeg synes helt ærligt osse selv, det er lidt trist.

Fordi jeg havde en rigtigt god påske hjemme hos mine to pensionistforældre, som på forunderlig vis er blevet så nyforelskede i en alder af hhv. 61 og 67, at det næsten ikke er til at bære, fordi jeg osse selv vil ha' det sådan sammen med en mand det er så smukt...

Fordi det altså er nemmere at være et godt menneske fuldt af overskud i ferien - og fordi dem, man gerne vil være god ved, har tid at tage imod éns omsorg og energi...

Fordi det er skønt at leve i bevidstheden om, at tiden er éns egen, og at man kan gøre, præcis hvad man vil. - Hvorfor man ikke gør noget som helst...

Men egentlig... egentlig er det jo ikke så slemt alt sammen. Lad os bare vedtage det. Det bliver jo alligevel ikke anderledes.

God tirsdag og velkommen tilbage i kampen til alle! :-)

Lommen - ny og pragmatisk