fredag, marts 16, 2007

Folk er blevet... voksne!?

Kan så ikke lige påstå, at jeg er enormt frisk i dag. Vågnede ganske vist af mig selv, men jeg tror mere, det var et spørgsmål om lidt for meget alkohol i blodet til en ordentlig dyb søvn.. Var ikke engang fuld i går! :-( Vi bliver alle ældre...

Og ja, dét var noget af det, der slog mig under gårsdagens tøsefestivitas: Uanset hvor lidt jeg så selv tænker over, at jeg altså runder de tredive næste år (og over alder i det hele taget), så kunne jeg ikke undgå at blive mindet om det i dette selskab (ikke at det gør noget, men det var en ret ny fornemmelse):

- Folk snakkede arbejde og jobsamtaler og specialer lige på nippet til at være færdige...
- De gik tidligt "for jeg skal jo osse op og på arbejde i morgen"
- Og der er da vist kun en enkelt single eller to tilbage i det selskab (som ellers tidligere var farligt at lukke ud i byen, når det gik på mandejagt...)
- Og ikke mindst var der - endnu - én, som med strålende øjne annoncerede, at hun og kæresten var "gravide" (blev sgu så rørt)*

Men det var nu en rigtigt hyggelig aften, og så kan jeg så sidde her med min "jeg er næsten tredive, så jeg har halvvejs tømmermænd, selv om jeg ikke engang var fuld"-fornemmelse i kroppen. :-S
Nå, nu byder jeg espressokanden op til dans på komfuret og så: Læsning...!

Lommen - havde jeg forventet, at intet nogensinde ville forandre sig?


*) Alt sammen dog på ingen måde så skræmmende, som da Bedstevennen, der er lidt yngre end jeg, forleden kundgjorde, at nu var han ved at få pensionsordninger på plads... A'hva'??!

3 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Så er det s'gu da godt jeg ikke fortalte dig om den pension jeg har nu, og som jeg fik i oktober 2005 da jeg startede mit nuværende job ;-). Det er jo li'som en del af det at have et arbejde, uanset hvor groft irriterende det er ikke at få alle sine penge udbetalt lige nu :-D.

Det mærkelige er at jeg nu får TO pensionsordninger. Hvordan det virker har jeg ingen anelse om, what so ever... Men mon ikke det åbenbarer sig, ellers kommer jeg jo til at sidde et sted hvor der formodentlig er folk inden for rækkevidde der ved den slags.

Men ellers kan jeg sagtens sætte mig ind i den med alkohol og tømmermænd. Det eneste dårlige ved at blive gammel! Og i øvrigt kan det godt være du er fysisk ældre end mig, men mentalt er jeg jo allerede pensioneret og i gang med at forberede begravelse ;-)

16 marts, 2007 13:19  
Blogger Lommen sagde...

@Toke:
Arrogancen står glimrende til Deres teint... :-P :-D
Selvfølgelig ved jeg godt, at langt de fleste mennesker har pensionsordninger - og at jeg sikkert osse selv snart er den glade (?) indehaver af én. Men sidst du fik en sådan, var jeg jo bare ikke tilnærmelsesvis voksen (ikke engang begyndt at blogge... :-)), så dengang tænkte jeg da slet ikke over det.

Din sidste bemærkning var så tæt på at få mig til at trille ned af stolen af grin! Typisk dig. :-) Men så var det jeg kom til at tænke på det nedslående i at ha' tømmermænd. Efter GRAVØL! :-S

Godt, at en portion frokost (inkl. pandekage med is og espresso) fjernede den sidste rest "håndværkere" her. Nu er jeg parat til i aften... !-D

16 marts, 2007 13:44  
Anonymous Anonym sagde...

Til gengæld ville gravøl da være det eneste rigtige, hvad kan være bedre end at ens liv bliver memoreret med en ordentlig fest? De gamle vikinger havde fat i noget dengang. Og så kan man jo altid være trist dagen efter, og med tømmermænd er der jo så dobbelt grund til at være trist.

Og mig? Arrogant? Du tager tydeligvis fejl, alle der kender mig ved at jeg er uden fejl, det er bare alle andre mennesker der er så dumme at det ikke er til at holde ud ;-).

God weekend min ven! Og hils omkring dig hvis du løber ind i nogen jeg kender.

16 marts, 2007 14:44  

Send en kommentar

<< Home