fredag, marts 23, 2007

De gamle spøger

Jeg har noget med tal. Helt nøjagtigt datoer og telefonnumre. Er bestemt ingen ørn til ting, der vedrører matematik. Men hvad der skete hvornår, officielle og personlige mærkedage. Dét husker jeg nærmest, uanset om jeg så gør en indsats for det eller ej.

Således lod det sig gøre, at jeg for nogle måneder siden opdagede noget, som jeg fandt lidt skræmmende:

Min morfar, som jeg ligesom mine øvrige bedsteforældre aldrig har kendt, var født d. 23. september. Den ene af mine eks'er, som jeg var vanvittigt (!) forelsket i og i et halvt års tid kæmpede for at få fat i, var jeg (endelig og langt om længe!) på date med netop d. 23. september...
Denne eks var i øvrigt født 14. januar - samme dag som min morfar døde.

(Bonusinfo: Eks'ens mor havde fødselsdag 18. marts - hvilket så underligt nok var den dag, hvor den forrige eks gik fra mig...)

Min farmor var født d. 6. august. En anden eks og jeg fandt efter nogen tids luren på hinanden ud af, at jeg d. 6. august kom ud til ham og drak noget vin. Sagerne udviklede sig, som de skulle. The rest is history. Og endda rigtigt meget history. :-)
Det er nemlig længe siden, jeg gik fra ham. Det skete i øvrigt d. 11. april. Behøver jeg nævne, min mormor var født d. 11. april...?

Så... Nu mangler vi kun min farfar til "samlingen". Han var vist nok født 25. januar. Så man må konkludere, at muligheden for, at jeg finder sammen med en fyr, ligger et stykke ude i fremtiden... ;-)
Med mindre... Hm... Gad vide, hvornår min farfar døde...?

Lommen - det mest charmerende tilfælde er dog det, der synes at være sat i system...