tirsdag, marts 20, 2007

God samvittighed

Så er endnu en del af specialet om blogging sendt af sted til min vejleder. Øøøj, jeg er stolt af mig selv!
Havde en længere periode i begyndelsen af min uddannelses overbygning, hvor jeg aldrig fik læst en faglig tekst færdig af bare angst for at føle mig dum... Havde mega koncentrationsproblemer og mistede virkelig gejsten. Hadede faget, miljøet, mine medstuderende. Alt, hvad der angik studiet, var bare dårlig karma. Og jeg anede ikke, hvordan jeg nogensinde sku' komme i land.

Men nu sætter jeg deadline efter deadline for mig selv - og overholder hver og én. Og jeg er allerede nu godt rustet til den kommende (sidste!) eksamen, fordi jeg for én gangs skyld har sørget for at alliere mig med en medstuderende, så jeg har en yderligere motivation for at holde mig selv til ilden.
Én gang om ugen mødes vi og terper teori og drikker et uanstændigt mål kaffe, og jeg bliver mindet om, hvor meget jeg kan glæde mig over at tygge den slags abstrakte tekster grundigt igennem, forstå og formidle dem. Jeg husker, at jeg faktisk kan noget. Osse fagligt. Hvordan f... det gik til, at jeg mistede den tro, aner jeg virkelig ikke. Men nu er den her igen. Og denne gang holder jeg fast!

Nu vil jeg ud og nyde en kop komfurespresso i aftenlyset ved søen. Ja, jeg har gode erfaringer med at ta' den med derned. :-) Jeg har siddet indenfor hele dagen og puklet, og hjernen trænger til lys og frisk ilt.
Bagefter skal der lige hives noget vasketøj i land. Var så smart at få det sat over under skrivningen.

Er jeg rigtig ferm, ryger der lidt teori ind mellem ørerne i aften, og så kan jeg holde fri, når Tom og Jerry-vennen kigger forbi i morgen. Men gør der ikke, ja, så er jeg frikendt. For en stund. :-)

Lommen - elsker når dagens pligter går op i en højere enhed :-)

2 Comments:

Blogger Lizelotte sagde...

Ååååh komfurespresso ved søen - det lyder godtno RIGTIG hyggeligt. Håber du nåede aftensolen!

Du har jo fortjent det...

20 marts, 2007 18:08  
Blogger Lizelotte sagde...

godtno = godtnok... møgtastatur uden ledning...

20 marts, 2007 18:09  

Send en kommentar

<< Home