søndag, december 17, 2006

Intrige i Blogland

Hvis man nu (rent hypotetisk...!) satte sig for at læse en masse kommentartråde i Blogland med det ene formål at lægge mærke til, hvem der kommenterede hos hvem, hvem der pludselig lod til at "være på msn med" hinanden, hvem der "drak kaffe sammen", hvem der på samme tidspunkter herefter var fraværende i Blogland - og hvem der så pludselig efter nogen tid ville være tilbage i Blogland, men nu tilsyneladende aldrig længere kommenterede hos hinanden...

Hvis man nu lavede en sladderblog om disse iagttagelser og postede én gang om ugen på et nogenlunde fast tidspunkt... Hvad sku' bloggens slogan så være?

"Nyt om de ukendte"???


Lommen - kommentartråd er mere end rød tråd...

Disclaimer: Og jaaaa - dette var UDELUKKENDE et tankeeksperiment, som fik mig til at smile... Har INGEN planer i den retning. Og ingen historier at fortælle. Blogland er jo en fredelig landsby... !-)

17 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Bare rolig - i disse terrortider er jeg sikker på at PET allerede har helt styr på den sag!
Så hysteriske de er mht. tele-området er jeg sikker på de også følger ethvert socialt netværk der opstår i blog-land.. ;o)

17 december, 2006 14:22  
Blogger Lommen sagde...

@Lomomba:
Måske. Men PET skal vel ikke vælge vores slogans?! - Trods alt...

!-)

17 december, 2006 15:35  
Anonymous Anonym sagde...

"Curiosity killed the cat"

eller

"nobodys business is my business"

Og jeg er sikker på, at en sådanne blog nok skulle få mange læsere ;o)

17 december, 2006 18:23  
Anonymous Anonym sagde...

p.s. jf. Lomombaguys påstand om PET, kunne man måske få en af de ansatte i PET til at komme med gæsteindlæg... eller i det mindste være en anonym kilde!

17 december, 2006 18:25  
Anonymous Anonym sagde...

Åh ja, den blog er der masser af stof til derude. Hvis der ikke kan findes nogen, der gider holde bloggen opdateret, kunne oprettelsen af en fælles kalender også gøre det - men så ville man selvfølgelig ikke få glæden ved perfide kommentarer og svedige antydninger. Synes egentlig "Intriger i Blogland" er en ret rammende titel til bloggen.

17 december, 2006 20:00  
Blogger Lommen sagde...

@Alice:
"Nobody's business is my business": Ikke dårligt, du! :-)

Hm... Overvejer i øvrigt nu at tage navneforandring til Cat Woman (men måske visse mænd ville føle sig snydt)... :-S

PET - nu med gæsteblogging! Hahaha, tæt på en blodstyrtning af latter over det billede, det gav mig! :-D Måske jeg skulle gøre lidt ud af det og så kun blogge iført skæg og blå briller i den kommende uge...?

Mange læsere: Tja... Ville nok blive lidt à la Sex og Hor og lignende blade: Alle læser dem hos frisøren... Bloggerne ville læse den "på biblioteket" el. lign. "for dér står jo alligevel computere fremme". Eller noget. !-)

@Anetq: Åh, en skøn kommentar, Q! :-D
Fælles kalender? Fik mindelser om "det er VORES øl"-reklamen og al den bofællesskabsfims, der bølgede om den. :-) Og selvfølgelig findes der bloggere, der synes, dette kunne være skægt - rigtigt strataktisk af mig har jeg nu bragt dette indlæg, således at ingen vil mistænke mig... ;-D

Tror ikke, kalenderformen ville gøre, at man på nogen måde kunne undgå perfiditeter og svedigheder. Hvor der er en (mod)vilje er der en vej, du ved... !-)

17 december, 2006 23:29  
Anonymous Anonym sagde...

En anden måde at lave det på kunne også være at kopiere de to fyre her. Så er der i hvert fald ingen fare for at det ikke bliver perfidt :-).

18 december, 2006 00:04  
Blogger Lommen sagde...

@Gnaven gammel mand:
Hm... Måske redaktøren af den blog ku' skrive under pseudonymet "Per Fid"...? *Tøhø*

Ideen med de to mænd fra Muppetshow er intet mindre end dejlig - men mener du stilistisk eller ville du bare ha' billeder af dem på bloggen eller...? *Nysgerrig*

18 december, 2006 05:38  
Anonymous Anonym sagde...

En god blanding. Selvfølgelig skulle der være billeder af dem, hvem har ikke lyst til at se på billeder af to dukker af gamle, sure, bitre mænd mens ens online-liv langsomt bliver svinet til (naturligvis på en sober og underholdende måde).

Men når nu konceptet minder så meget om et sladderblad, så forestillede jeg mig at man kunne bruge de to herrer som en art journalister. Det er klart at for at det skulle virke skulle man bevare den måde det foregår på i Muppet Show, nemlig at det er samtaler mellem de to. Det er jo egentlig en rimelig fredelig måde at udstille tingene på :-).

Det optimale ville nok være at finde ud af hvad de to hedder på dansk og bruge de navne til at skrive indlæg under...

18 december, 2006 10:17  
Blogger Lommen sagde...

@Gnaven...
"Rimelig fredelig", siger du??? Hvis det ikke lige var, fordi du er min gode mandlige veninde, så havde jeg altså tænkt, at du aldrig havde hørt kvinder sladre glrimt indbyrdes, når jeg læste sådan noget... Eller... Du ved, ikke? *Ahem*

18 december, 2006 13:59  
Anonymous Anonym sagde...

Nu var det så måske også mest den måde de to gamle mænd snakkede sammen på. Jeg er udemærket klar over at bagtalelse og slige ting findes ;-). Men det jeg tænkte på var mere den der uskyldige rablende tone som Statler og Waldorf bruger :-).

18 december, 2006 14:36  
Anonymous Anonym sagde...

Jamen det er da en genial ide...der er intet mere træls end at opdage en "konflikt", når det er ovre... Hvis ikke du selv orker at søsætte projektet...så en wiki hvor alle kunne gå ind og skrive hvis man opsnappede noget...haha...jeg synes det ville være genialt!!! Overblik er jo et hit i sidde tider :o)

18 december, 2006 21:50  
Blogger Lommen sagde...

@Sille:
Nej, jeg ville ærligt talt ikke selv ORKE at oprette sådan en blog. *Træt bare ved tanken* Man kunne jo ikke lave andet så...
I øvrigt synes jeg nu egentlig ikke, jeg har brug for at læse nogle af de dér kommentartråde, hvor folk bare SLÅR på hinanden (er nærmest blevet bange nu og da).
Jeg synes, det er meget sjovere og hyggeligere, når folk driller kærligt og flirter lidt i krogene. Dét kan til gengæld være lidt surt at gå glip af... !-)

18 december, 2006 21:58  
Anonymous Anonym sagde...

min lyst er bestemt samme sted som din...manglede bare lige ordene. Men tanken om, at man kunne gå ind ET sted, og få overblikket....er jo...ja fandme genial pige!!

En af mine politiske venner overvejede at lave en hjemmeside (ja det hed det jo for nogle år sidne ik) om det samme - bare inden for partiet...

Sladder er godt...meget sladder er meget godt :o)

18 december, 2006 22:40  
Anonymous Anonym sagde...

Man flirter da ikke i andres blogge??! ;-)

18 december, 2006 22:46  
Blogger Lommen sagde...

@Sille:
"min lyst er bestemt samme sted som din..."
Dén læste jeg så lige lidt forkert til at starte med - haha...

Dernæst: Var selv politisk aktiv i mange år - og dén hjemmeside lyder virkelig som en idé, nogen i vores organisation SAGTENS ku' ha' fået... :-D Sådan ER det nok bare med diverse organisationer og andre sammenslutninger, hvor folk kender hinanden godt.
Hvis du synes, idéen er "genial", ja, så må du jo oprette bloggen. :-) Jeg tager ikke procenter, hvis nogen stjæler den. :-) Ligesom jeg heller ikke frivilligt ville overta' Henrik Qvortrups job...
Men hvis alle bare kunne lægge hvad som helst ud, ku' det bestemt osse blive noget rigtigt farligt noget UDEN en redaktør *helt svedt ved tanken* Eller MED en redaktør: Hvad hvis man blev uvenner med vedkommende...?

@Beo:
JEG flirter da netop KUN på andres blogs og ALDRIG på min egen - eller... !-)

19 december, 2006 04:10  
Anonymous Anonym sagde...

Nej, jeg mente det jo nok!

Måske mente jeg i virkeligheden "med andre bloggere" men det tror jeg ikke jeg vil skrive alligevel.

Der er jo mange bloggere.

:-)

PS. Hvor er det sejt at du er blevet full time matchmaker.

19 december, 2006 08:40  

Send en kommentar

<< Home