torsdag, november 30, 2006

Hårrejsende

Forleden blev en bofælle og jeg pludselig ramt af en indsigt, som ikke kan siges at være helt uvæsentlig for verdensfreden. Jeg vil derfor som det samvittighedsfulde menneske, jeg nu er, selvfølgelig dele den med jer andre:

Når det koster både 400-500 og i visse saloner langt over tusind kroner at blive klippet i København, og det koster cirka 250 kr. i Slagelse (hvor bofællen er fra), mens min Nordvestjyde slipper med bare (hold fast i noget!) 65 kr. (formodentlig fordi han strengt taget ikke har hår, men lad nu det ligge...), kan man så konkludere...

1) at man ville kunne ramme et passende pris- og kvalitetsniveau omkring Vejle? eller
2) at folk i Jylland bare generelt har grimmere hår? og
3) bør jeg foretage feltstudier på min næste rejse tværs gennem landet for at opklare disse så vigtige spørgsmål?

Lommen - masser af hår på brystet (alt for dyrt at få det fjernet her i Københavnsområdet...)

Disclaimer: Bortset fra en times søvn i eftermiddags, har jeg nu været vågen i seksogtredive timer i træk. :-S Håber, I vil bære over med eventuelle tanketorsk i dette indlæg...

8 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Og før min lille landsby idyl bliver overrendt af skøre klippesyge københavnere, så vil jeg lige pointerer at nu er prisen altså steget til 75 kroner, sidst jeg var deroppe.
Dog er standardprisen for en klipning 95 kroner. Igen ved jeg ikke om jeg skal være fornærmet eller glad.

30 november, 2006 08:04  
Anonymous Anonym sagde...

Men men men... er jeg den eneste der råber kønsdikrimination, og truer med at gå til ligestillingsnævnet, når nu mænd (også i københavnsområdet) kan blive klippet for ca. 100 kr, mens kvinder minumum skal betale mindst det dobbelte (og oftere tre gange så meget)

Det er da uretfærdigt, at jeg skal betale så meget mere bare fordi jeg kan have langt hår, uden at der er nogen der tror at jeg tilhører en sub-kultur!

30 november, 2006 12:10  
Anonymous Anonym sagde...

@Alice,
Når du bliver klippet med en 6mm trimmer over hele krydderen for 400 kroner SÅ må du klage :)

Og du kan kønsdiskrimenerer når kvinders krav til deres hår rammer samme niveau som mændene og priser ikke gør :)

30 november, 2006 12:52  
Blogger Lommen sagde...

@Simon:
95 kr.? Haha, det tal så helt forkert ud. Fandt efter lidt overvejelse ud af, at det er, fordi det kun er tocifret...
Men okay, hvad koster det så for kvinder at blive klippet i Thisted?
(Pssst, pas på, dette er en fælde: Hvis du ved det, bliver jeg mistænksom - på SÅ mange niveauer...).
!-D

@Alice:
På den ene side: Lad være med at pive. JEG har i mit voksne liv ikke sluppet under 400-500 kr. for en klipning, og da der osse altid går "farver og striber" i den, sååå... er det altid blevet omkring 1000 kr. i alt.
På den anden side: En af mine nærmeste veninder blev færdigudlært som frisør i sommer (neeeej, jeg er rent faktisk ALDRIG blevet klippet "sort"!!!) Hun klipper og farver mig så GRATIS, fordi hun synes, det er så skægt, at hun altid må lave noget fucked up hår på mig. Dét siger så lidt om, hvor alvorligt JEG tager mit hår... !-) Men det er en anden historie.
1. pointe er: Jeg betaler kun for materialer (altså farve og voks).
2. pointe er: Æv-bæv! :-P

30 november, 2006 14:07  
Anonymous Anonym sagde...

Simon: Altså, det er ikke mig der kønsdiskriminerer, men derimod frisørerne... ;o) og altså, jeg stiller virkelig ikke særlig store krav, det skal jo bare være pænt, og lige, og ordentligt, og... og... og....!

Pernille: Jeg har heller intet imod, at betale ekstra for stiber og alt mulig... men tænkt, hvis grundprisen for selve klipningen - og kun klipningen - hed 95 kr... og ØV-ØV-ØV, hvorfor har jeg ikke nogen veninder med brugbare uddannelser?

30 november, 2006 15:43  
Blogger Hunløven sagde...

Måske kunne et feltstudie være en god ide.
Vil dog tilråde, at du gør det over et stykke tid. Samt det kun er når du alligevel er de respektive steder.
Ellers bliver de samlede omkostninger for høje.
(OK efter en dag med økonomiberegninger på finansøkonomstudiet, er det måske ved nærmere eftertanke en nørdet kommentar. hmmmmmmmm)

30 november, 2006 17:45  
Blogger Lommen sagde...

@Maria:
Bwaharhar! Fantastisk! Intet mindre! Vi kører da alle de tøhø-agtige ordspil i dag, må jeg sige. :-)

@Hunløven:
Haha. Tak for finansøkonomens gode råd. :-) Bare rolig - havde skam tænkt mig, at undersøgelsen passende ku' udgøre fantastisk underholdning på mine mange togture til det nordvestjyske!
P.s. Hvis du har nogen forslag til redning af privatøkonomier omkring jul, kigger så ikke lige forbi? :-S

30 november, 2006 17:55  
Blogger Lizelotte sagde...

Pernille - du må godt kikke end engang du skal over lillebæltsbroen og se på familiens hår ... ægte jysk ... så kan du jo vurdere ;-)

03 december, 2006 12:08  

Send en kommentar

<< Home