torsdag, november 02, 2006

Ondt i koordineringskirtlen...

Jeg har så én af de der dage, hvor man vågner op til dåd og beslutter sig for, at nu skal der altså orden på kalenderen. Orden på ting. Nu vil man ha' overblik, fordi grunden til, at man føler sig stresset, egentlig mest er, at man ikke har styr på, præcis hvor stresset man er, I ved nok...

Jeg har altid haft det sådan, at selv om jeg tit har mange aftaler (altså som i 'rigtigt mange aftaler'), så har jeg for det meste kunnet holde styr på det hele uden brug af kalender. Vi halvautister skal jo osse mærke, det er jul - eller noget.
En kalender er således for mig noget, man erhverver sig, når planerne braser sammen. Og jeg må indse, at det nu igen er på tide at købe én...

I går opdagede jeg (kun takket være Bedstevennen), at jeg var kommet til at love mig selv ud til to aftaler oven i hinanden næste weekend. Og den ene var altså en aftale, som jeg allerede én gang havde rykket, ikke? Altså, hvor utjekket har man lige lov at være??

Så:
Nu stæser jeg ned i byen og får købt den kalender
... og jeg har skrevet til læsegruppen og foreslået en mødedato
... og jeg har dobbelttjekket, hvornår mine eksamensopgivelser skal afleveres,
... og jeg har snakket med forældrene, så alle er enige om, hvornår det er, jeg tager op til dem og laver andesteg
... og jeg har lovet min tandlæge, at jeg denne gang ikke falder om med influenza, men rent faktisk får lavet det hul i kindtanden, som jeg nu *gulp* kan se :-S
... og jeg er begyndt på oprydningen derhjemme
... og jeg har noteret mig, at jeg (som en af de sidste *ahem*) skal ha' betalt mit kontingent til fælleskassen her i Huset
... og jeg véd godt, at blogging er en nem overspringshandling. Men nu må jeg godt!

Sidst, men slet ikke mindst, er der nu styr på, hvornår jeg befinder mig i hhv. Thy og København. Altså ikke at jeg plejer at tage fejl, når først jeg er ankommet eller... I ved, hvad jeg mener.

Var der mere?! Nå!
Lommen - nu som voksen og ansvarlig*

*) Og dét endda helt uden kaffe...

6 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Godt initiv, B-lomme.
Kom til at tænke på at i Norge hvor jeg har slået mine folder (og det er så i øvrigt min samlede karriere som voldsmand) hedder en kalender en 'syvendesans'...godt ord, eller?

02 november, 2006 13:50  
Anonymous Anonym sagde...

Som neurotisk kontrolfreak og datamatiker ligger alle mine kalender online. Jeg har en arbejdskalender, en fritidskalender og en web-kalender.
De er alle 3 sammenkørt i hver af de andre.
Jeg opdaterer henholdsvis en på arbejde, en derhjemme og web kalenderen når jeg er ude.

02 november, 2006 17:32  
Blogger Lommen sagde...

@Beo:
Haha - da egentlig et ret sjovt ord. Næsten lige så god en glose som "slapfisk" eller "morgenbrød" (og til de ikke norsk-kyndige: Morgenbrød er i Norge IKKE noget, man køber hos bageren... !-))

@Simon:
Jamen, tak for info. :-) Selv holder jeg mig det meste af året til en julekalender. :-D Som det ses af dagens post, fungerer den aldeles glimrende...

02 november, 2006 19:47  
Anonymous Anonym sagde...

Jeg vil så nødigt slå skår i glæden, men man kan også SAGTENS komme til at dobbeltbooke, selv om man har en kalender... For det er jo desværre ikke nok at anskaffe sig den - man skal også huske at bladre i den, inden man svarer 'jomen selvfølgelig' til et eller andet. (Taler af bitter erfaring :-) )

02 november, 2006 20:23  
Blogger Lommen sagde...

@Anonymous:
Nu har jeg så den indstilling, at når man ofrer penge på en kalender, så skal der *dæleme* bladres i den, du! La' os få noget valuta for pengene, somd et hedder. :-)
P.s. Du burde anskaffe dig et lidt mere originalt alias, burde du ikke? !-)

02 november, 2006 22:50  
Anonymous Anonym sagde...

Al magt til originale alias'er. Ved ikke lige, hvad der skete sidst, men det er så mig, der i dette tilfælde lyder navnet 'anonymous'. Hm. Det skal ikke gentage sig. :-)
Valuta for pengene kan vi jo godt lide - jeg er vist desværre bare ikke så god til det i praksis. :-)

04 november, 2006 15:16  

Send en kommentar

<< Home