lørdag, november 04, 2006

Noget om at stå distancen...

Nåmmen, jeg har jo så nu og da ret ondt af mig selv, fordi min dejlige kæreste til daglig bor, lever og arbejder* 239 km fra mig. Nej, hvor jeg savner ham meget! Men det er heldigvis langt det meste af tiden udelukkende på den gode "jeg-kan-meget-tydeligt-mærke-hvad-jeg-føler-og-hvor-vigtig-han-er"-måde.

Well. I går aftes fik jeg så sat mit savn ret meget i perspektiv, da jeg sad inde i byen og hang over en julebryg med Bedstevennen og én af hans venner. Vennens ven har osse et langdistance-forhold (hans pige bor i Japan):

Han: "Nej, hvor jeg glæder mig!"
Jeg: "Hvornår skal du af sted?"
Han: "Om fjorten dage"
Jeg: "Og øh... Hvor længe siden er det så, at I sås sidst?"
Han: "Tre måneder."
Jeg (ved at få drikkelsen i den gale hals): "Tre måneder?? O-kaaaaay!?"
Han: "Men vi ses jo på Skype hver dag..."
Jeg (prøver at se beroliget ud og tænker, jeg hellere må lade være at forstyrre hans ro og - ikke mindst - vise, hvilken whiner, jeg er, når jeg nu tydeligvis intet har at pive over): "Nå ja... øh... selvfølgelig."

Noget tyder altså på, at jeg slet ikke burde ha' nået at savne kæresten endnu. Det er jo kun fjorten dage siden, han og jeg sidst var sammen - og jeg ser ham igen næste weekend.

Lommen - mon det hjælper at drikke masser af vand?

*) Bemærk i øvrigt den skarpe skelnen mellem 'at leve' og 'at arbejde'...

8 Comments:

Blogger Lommen sagde...

Hahaha, Maria. Herlig vinkel, du dér hiver frem! Men med den in mente har jeg jo nu bare ENDNU mindre grund til at pive. Well - der er jo egentlig ingen grund til ligefrem at LEDE efter påskud for piveri... !-)

05 november, 2006 01:41  
Anonymous Anonym sagde...

Kommentarer fra en xtra-blogger:

Det første, der spriger i øjnene... Nej forkert begyndelse, om igen... Det første, der springer i næsen er OST I LOMMEN. Ikke just charmerende! Står sig ikke i forhold til det udprægede feminine præg på blog'en. Ellers spændende opbygning og læsning. Vil komme forbi jæsvnligt.

05 november, 2006 11:24  
Blogger Lommen sagde...

@Kjeldsen: Ost er da netop SUPER feminint!(Har således ALTID et stykke i lommen, når jeg går til fest...). Superkrukken himself skal da være velkommen i min ikke spor ydmyge, men til gengæld (for visse) sikkert ganske ildelugtende cyber-bolig. :-)

05 november, 2006 11:30  
Anonymous Anonym sagde...

Jeg synes godt, at du kan få lov til at pive en lille smule ;-) Så skal du til gengæld bare også huske at juble helt vildt, når det er.

05 november, 2006 15:32  
Anonymous Anonym sagde...

Superkrukke? Må jeg være fri!

05 november, 2006 17:29  
Blogger Lommen sagde...

@Lucy: Du har ret - brokke- og piveretten inddrages straks, hvis man ikke kan finde ud af at glæde sig! Men dét gør jeg bestemt osse, når jeg er sammen med kæresten. Det er idel lykke hvert sekund, du!

@Kjeldsen: Fri? Ingen holder på dig, Søde! :-P

08 november, 2006 00:33  
Anonymous Anonym sagde...

Altsaa... Nu forholder det sig jo ogsaa saadan at min ven og hans japanske kaereste havde nogle maaneder i Danmark hvor de boede paa kollegie sammen inden de blev skilt ad af en del kilometer. Ergo har de nok ikke vaeret helt nyforelskede da det skete, hvad jeg kraftigt antager er tilstanden du, unge dame, befinder dig i. Det goer det nok ikke lige just nemmere kan jeg forestille mig :-).

Derudover har man da altid ret til at pive - en holdning jeg selv sagt er noedt til at have ;-)

08 november, 2006 10:57  
Anonymous Anonym sagde...

Pive?
We eat cheese with our whine. It helps :)

09 november, 2006 01:51  

Send en kommentar

<< Home