tirsdag, august 15, 2006

Hvad har du så lært i dag?

I disse kompetencefikserede tider er det nok ingen skade til somme tider at gøre status over særligt frugtbare dage, når det kommer til ting, man har lært. I går lærte jeg...

... at der findes noget, som hedder Polka Verners legat
... at personer, der lyder navnet Eivind, såfremt de ikke er producenter af s/m-udstyr, helt sikkert laver røgeost (nej, ikke rygeost!)
... at der ét eller andet sted måske findes en person med ternet plasticoverskæg
... at den store, grå hund fra Tom & Jerry hedder Butch (men hvad dytten i hytten hedder den store negerkvinde, som osse medvirker? - Og jo, serien er tegnet for flere årtier siden, så dengang var hun altså en negerkvinde!)
... at et ordentligt regnskyl må defineres som ét, der kan fylde et kaffeglas helt op på under en halv time
... at kødsauce rent faktisk kan smage skønt uden oregano og basilikum
... at toffee på dåse, som kan opvarmes i mikroovn, er opfundet
... og endelig at det ikke gør ondt at gå hjem i gnavende (gnavne?) sko, når bare musikken, man lytter til imens, er god, og det holder tørvejr.

Jamen, altså er det ikke mageløst? Om der så egentlig kan udvikles kompetencer på baggrund af ovenstående, er jeg stadig lidt i tvivl om. Men dét er vel bare et spørgsmål om innovation...

Lommen - nu med erfaring

5 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Jeg er temmelig sikker på at negerkvinden ikke havde et navn. Men jeg husker da helt klart at hunden hedder Butch. Men hvorfor jeg ved det, ved jeg ikke helt...

15 august, 2006 14:43  
Blogger Lommen sagde...

@Daniel: Hm... Pudsigt, for alle mennesker, jeg har spurgt, har ikke anet, hvad den grå hund hed. "Var den ikke bare Den grå Hund?" Svaret dukkede først op, da jeg kom i "karambolage" med en kreds af rollespillere..... !-) Jeg afventer nu spændt svar på, OM hun mon ikke havde et navn, hende mama med de flagrende skørter.

15 august, 2006 16:59  
Blogger Lizelotte sagde...

hrm - må ha' spurgt vores 2 Eyvind/Ejvind'er ude på arbejde, om de laver rygeost... Eller skal det være med "i" for at det passer?

15 august, 2006 17:08  
Blogger Lizelotte sagde...

*GG* jeg tror godtnok ikke at de laver s/m udstyr, men jeg kan da spørge ... eller ikke

... og undskyld, jeg mente røgeost

15 august, 2006 17:09  
Blogger Lizelotte sagde...

*opgiver at skrive noget, som giver mening*

15 august, 2006 17:09  

Send en kommentar

<< Home