tirsdag, marts 21, 2006

4x9 - på den nyfede måde eller noget...

Værsenartig, mine damer og herrer! Her er så Lommens alternative liste i stafetten.

Nu skal der tagges!

Fire grundprincipper, jeg forsøger at leve efter
- At sige det ligeud, men konstruktivt, når jeg er blevet vred eller såret
- At lade være med at undskylde for mig selv
- At dele så meget ud som muligt (materielt og menneskeligt)
- At overholde regler og love (hvilket osse indbefatter at jeg betaler licens og afholder mig fra at udføre/få udført sort arbejde)

Fire dufte jeg holder af
- Frisk træflis
- Solbær
- Vildtkød, der grilles
- Skosværte

Fire love jeg gerne ville se vedtaget i Danmark
- Forbud mod reklamer midt i tv-programmer
- Forbud mod hvide tennissokker i badesandaler
- Forbud mod piercinger i tungen, øjenbrynet og andre (unævnelige) steder *gys*
- Gratis kollektiv trafik i København, til gengæld nul biler inden for bygrænsen

Fire afdøde personer, jeg godt ville have haft mulighed for at møde og tale med
- Min mormor (hun havde sikkert kunnet fortælle mig noget om, hvordan filen min mor blev sådan...)
- Dan Turèll (har lige siden barneårene syntes, han virkede for SEJ!)
- Jesus (ingen sammenligning i øvrigt)
- Mahatma Gandhi
(Men der er mange, mange flere!)

Fire menneskelige favorit-egenskaber
- (Sproglig) kreativitet og anden opfindsomhed
- Humor
- Indlevelsesevne/empati
- Initiativrighed

Fire ting jeg gerne vil opleve/gøre, inden jeg dør
- At blive mor
- Skrive en bog
- Se Cuba
- Føle mig lykkelig mange, mange øjeblikke endnu

Fire fede ord
- Waders
- Skank
- Fingernem
- Bumseonkel

Fire ting jeg gerne ville (kunne) ændre
- Min mors sygdom
- Min egen angst for at at blive afvist (som konkret udmønter sig i, at jeg er meget bange for at røre ved folk, jeg ikke kender godt, og at jeg ofte ikke tør være den, der smiler først til fremmede)
- Jeg ville gerne fjerne fremmedhadet i Danmark
- At der efter madlavning altid følger opvask

Fire foretrukne medier (i prioriteret rækkefølge)
- Aviser
- Weblogs
- Radio
- Bøger

Bonus: Fire bloggere, jeg ikke læser ret tit/ikke kender ret godt, men som jeg nu sender stafetten videre til, fordi jeg gerne vil lære nye egne af Blogland at kende...
-
Bjarne
- Heidi
- Blomsterfeen
- Leto

5 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Lomme, du er for sej!

I bow for thee!

:)

22 marts, 2006 09:25  
Blogger Mie sagde...

Aaahhhh, så der ér altså nogen i Blogland, der tænker en selvstændig tanke - opløftende :D

Også jeg bukker hovedet og lader applausen tale sit eget sprog!

22 marts, 2006 10:12  
Blogger Lommen sagde...

Herligt, folkens! Tak for roserne. :-) Nu må vi så se, om jeg kan få andre med på spøgen eller om folk er ved at brække sig over at lave lister af alskens slags... Hvis dette er tilfældet, ville det vel egentlig være forståeligt. :-)

22 marts, 2006 12:01  
Anonymous Anonym sagde...

Vil Bare lige gøre opmærksom på at highfive Bjarne for længst har lavet en alternativ og original 4-liste.

22 marts, 2006 14:38  
Blogger Lommen sagde...

@Maria: Jep! Og som det fremgår af min, har jeg tagged Bjarne...

22 marts, 2006 15:46  

Send en kommentar

<< Home