torsdag, marts 09, 2006

"Er du blevet klippet?"

Det irriterer mig v a n v i t t i g t hver gang! Forleden blev jeg klippet (endnu mere) korthåret og tilmed osse farvet. Jeg er superglad for mit "nye" knaldorange, ultrakorte hår. Og jeg har da glædeligvis osse fået en masse komplimenter for det af både han- og hunkønsvæsener. Dejligt! :-)

Men så er der lige dem dér, som ved synet af mit hår affyrer den allermest irriterende kommentar overhovedet:
"Er du blevet klippet?"

Jeg f a t t e r det simpelthen ikke!! Nej, Moster Møgkål/Fætter Fakehjerne - jeg har da fået sat hår på! Kan du ikke se dét?! Hvis de så i det mindste tilføjede, at "det er da pænt!" evt. "det er nok ikke lige mig", så fair nok. Så ville indgangsreplikken give mening. Men bare at spørge og så... ingenting. Jamen, altså! Hvad f... vil I med det? *Ryster på hovedet* Sku' dét nu være en kompliment?

Moralen er: Hold jeres kæft, hvis I ikke har nosser til andet end sådan noget fis. Kun én ting overgår det i tåbelighed, og det er, når folk siger "hov!" i stedet for undskyld, når de støder ind i én på gaden... Så kan det ligesom være det samme, ikke?

2 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Hihi - jeg hader også de der latterlige kommentarer. Og en, der i min verden kommer på højde med "er-du-blevet-klippet"-kommentaren, er "sidder-du-her-og-læser?"-kommentaren. Den ytres nemlig udelukkende, når man HELT åbenlyst sidder og læser! Hvad skal det til for? Luk dog øjnene op, menneske - du kan jo SE, at jeg læser...

19 marts, 2006 22:31  
Blogger Lommen sagde...

@A: Jamen, så vil du måske kunne bruge mit "standard-svar til idioter" til noget... Når folk konverserer én på den dér tåbelige måde, svarer jeg ofte: "Hvaffor noget? Læser? Nej, jeg sidder da og slår søm i!"

19 marts, 2006 22:56  

Send en kommentar

<< Home