fredag, juli 20, 2007

Prustende, svedende, grinende

Vi aser og maser, bakser og kokser her i Huset mellem de to Søer!

Med et halvt års forsinkelse holder min nabo nu sin 25-års fødselsdag i morgen. Så der er hentet rødvin i Tyskland (ja, de er sådan en familie :-)), nogle bedre højttalere er stillet ud i køkkenet og playlisten forberedes, der laves pastasalater i rigelige mængder og krydres kartofler en masse og lægges an til lagkage.

Selv har jeg været nede efter et kilo af slagterens flank steak og en stak ostepølser, for brormand (der aldrig er mæt, men kun mindre sulten) skal med, og så må man jo hellere... Der skal grilles ude i vores svalegang i morgen aften.

Og der ryddes op og rykkes rundt, og naboen og hendes kæreste, som osse bor her i Huset, er i dag på det nærmeste flyttet officielt sammen-sammen, idet de nu endelig besluttede sig for at gøre hans værelse til stue og hendes til soveværelse. Så der står en lind strøm af sofaer og sengeborde ud ad dørene, alt imens jeg svinger gulvmobben og prøver at følge med den nye, høje standard inde hos mig selv...

Det bliver skønt! Med de fælles venner hvinende, grinende og flyvende om ørerne. Håber jeg da!

Lommen - livet er ikke altid en fest, men når bare festerne er fulde af liv...