torsdag, juli 19, 2007

Jeg er næsten kriminel jo :-S

I P3-nyhederne i dag gengav de, at der er sket en ændring i danskernes syn på sort arbejde, så det nu ikke længere er så accepteret og forherliget som før. Og det var jo lige vand på min mølle...

"Yes!", tænkte jeg, "endelig har folk fattet, at det bare ikke holder kun at tænke på sig selv i stedet for på fællesskabet". Fik jeg så liiige en flov smag i munden, da tilføjelsen lød: "I dag sidestiller mange danskere således sort arbejde med at køre uden billet i toget eller køre over for rødt i trafikken"??

DOOOH! Nu holder jeg altså op med at køre på røven. Nu som i 'snart'. Meget snart.

Lommen - nu officielt uden ret til at være hellig...

4 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Ideen med sort arbejde, er vel også at man ikke kun tænke på sig selv, men nærmere sin nabo, familie eller ven :)

Og efter episoden med at jeg måtte stå op fra Roskilde og hjem, så kører jeg altså gladeligt på røven :)

19 juli, 2007 11:25  
Blogger Lommen sagde...

@Simon:
... Og den nabo, familie eller ven, som så IKKE udfører sort arbejde, er så dem, der bliver snydt for klejner i fælles- (læs: stats-)kassen. Jo, jeg kan sandelig se det betænksomme i sort arbejde... *hoster*

Mht. Roskilde: Jamen dog - jeg må sige, du kaster dig frygtløst over mine kæpheste én efter én. :-) Sorry sir, men jeg er bare ikke BYGGET til at ha' ondt af folk, der tager på Roskilde-festival. Og strengt taget er de vel efter en uges tid i enten urinstøv eller -mudder alt for snavsede til, at vi kan tillade, at de sviner VORES togsæder til...? ;-P

19 juli, 2007 12:08  
Anonymous Anonym sagde...

Ja, kan du så holde op, - bandit! TÆNK PÅ FÆLLESSKABET.

19 juli, 2007 16:48  
Blogger Lommen sagde...

@Iduna:
Det gør jeg - og har derfor dårlig samvittighed, hver gang jeg kører uden billet. Sker kun af NØD (og stadigt sjældnere). Når jeg er færdiguddannet om et par måneder er det helt slut. Glæder mig.

20 juli, 2007 01:29  

Send en kommentar

<< Home