mandag, maj 14, 2007

Jeg er så arrig og sur og gal: Om et slag i bolledejen

... og jf. forrige indlæg har jeg været i et rigtigt iltert humør hele dagen. Her hen under aften er det nu slået over i raseri, og det er lige, så jeg *tæver* løs i de stakkels taster...

Men nu fik jeg så lige en lysende idé:
Jeg kom nemlig til at tænke på, at min fru moder - som er udstyret med et temperament, der til forveksling ligner mit - nu og da har sagt, at når hun var rigtigt arrig, var der ikke noget bedre end at slå en ordentlig gang bolledej op og så ellers ælte løs.

Og jeg kan faktisk huske en del gange at ha' set hende stå derhjemme iklædt en lilla jump suit i et halvfjerdserbrunt køkken og bogstaveligt talt *smide* dejen ned i køkkenbordet, så spisebordet ved siden af, hvor min far sad og tippede i håb om at ramme én af sine mange 12'ere, hoppede og dansede, og kaffekopperne klirrede, og min fars kuglepen smuttede ned på gulvet.

Det blev altid nogle gode boller. Min far kaldte dem caramba-boller, når min mor virkelig havde været i stødet.
Hm... Jeg kan allerede mærke, det hjælper...

Lommen - og jeg er faktisk netop løbet tør for hjemmebag...

4 Comments:

Blogger Mie sagde...

Slå nu ikke AL luften ud af de stakkels boller, vel :-)

Lader til, at det "meste af" blogland har haft en mærkelig mandag... Er det mon fuldmåne eller noget??

På'n igen, Pernillesen - i morgen bliver så meget bedre; og det ved jeg bare, ok?!!

14 maj, 2007 21:03  
Blogger Lommen sagde...

@Mie:
Ska' forsøge at lade være. :-) Og det bliver faktisk ikke så svært - faktisk er det nemlig allerede lidt bedre, siden jeg skrev indlægget.

Men ja, du har ret - Blogland har været lidt mærkelig i dag, ser det ud til. Hm... Generel PMS? ;-)

14 maj, 2007 21:14  
Blogger stinekp sagde...

Damn baglomme, man skal ikke stå af bloglæsningen i bare 5 dage, så bliver mængden af interessante blogindlæg så lange, at jeg opgiver at indhente denne trætte, men glade mandag aften! Har du tid til et lille besøg onsdag ved 18-19-tiden?

14 maj, 2007 21:26  
Blogger Lommen sagde...

@Stine:
Hm... Kan en regnorm godt li' regn? Hvor langt ka' et menneske dykke ned i vandet? Hvorfor har koen fire ben? Kan en mængde være lang? Spørg... Olivia! :-D
Mht onsdag er der fuldt booked, og ugen i øvrigt sørger jeg for at holde næsten "fri". Til specialeskrivning og synopsisforberedelse... :-S

15 maj, 2007 01:58  

Send en kommentar

<< Home