tirsdag, marts 20, 2007

Kalimera!


Ordveksling mellem min græske nabo og mig i fælleskøkkenet i går aftes, da jeg tager en bakke karse ud af køleskabet:

Han: "Oh, what is that??"
Jeg: "I don't know what the English word is, but in Danish it's 'karse'. It's very good in sandwiches!"
Han (tydeligvis begejstret over opklaringen af et spørgsmål, der havde tynget ham):
"I see. I thought it was some kind of decoration for your living room!"

... Som så står i grøntafdelingen ovre i supermarkedet eller!?! :-D

Lommen - nu med gulvtæpper og standerlamper i sin sandwich

P.s. Overskriften er græsk og betyder 'godmorgen'... :-)

9 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

På engelsk hedder karse "cress".

På http://babelfish.altavista.com oversatte den til "κάρδαμο" - hvordan det så end udtales :)

Hav en rigtig god resten af dagen - for jeg kan jo ikke rigtig sige Godmorgen nu, vel?

20 marts, 2007 12:01  
Anonymous Anonym sagde...

ha ha ha
dekorationer i grøntsagsafdelingen!

ja det er ikke nemt at bosætte sig i et fremmed land!

spunky

20 marts, 2007 12:03  
Anonymous Anonym sagde...

Hmmm standerlamper i sandwich... Gør det den ikke til installationskunst?

20 marts, 2007 12:33  
Blogger Lommen sagde...

@Baloui (hvis alias jeg fra starten har været vildt misundelig på :-)):

Tak for hjælpen - glæder mig til i aften at ku' fortælle ham, hvad jeg har lært.

Mht. at sige 'godmorgen', så var min græske overskrift nu mest ment drillende på "ja, godmorgen, Jønsson!"-måden. Er det ikke sådan, man siger, når nogen er lidt langsomme i opfattelsen? :-)

@Spunky:
Nej, som sagt så den stakkels mand osse helt lettet ud over at ha' fået opklaret mysteriet. Sådan lidt: "Pheeew, så er danskere alligevel ikke HELT blødkogte oven i hovedet!" :-)

@Toke:
Kan der på baggrund af tidligere undersøgelser ikke herske tvivl om: Standerlamper gør alt omkring dem til installationskunst. Hov... I så fald er mit soveværelse installationskunst... Det her går i en heeeelt forkert retning! ;-)

20 marts, 2007 12:54  
Anonymous Anonym sagde...

Ja, Godmorgen, det havde jeg ikke lige opfattet ;) Og jo... Det har jeg da også hørt før - "Godmorgen Hans-Jørgen".

Hvorfor er du misundelig på mit alias?

20 marts, 2007 13:39  
Blogger Lommen sagde...

@Baloui:
Fordi det er et fedt alias, da! :-) Man får lyst at sige det højt en hel masse gange, hver gang man ser det. (Ja, jeg ER jo sprogmenneske og har VIRKELIG noget for lyd! !-))

20 marts, 2007 13:48  
Anonymous Anonym sagde...

Skægt ;) Det er bare en kombination af navnet på en pony jeg havde engang og så min "civilstand" ;)

20 marts, 2007 14:22  
Blogger Lizelotte sagde...

...man kunne osse sige at det var "dybt kalispera".... det med dekorationen... tøhø...

20 marts, 2007 14:42  
Blogger Lommen sagde...

@Baloui:
Og nu ser jeg så en pony for mig, hver gang jeg får øje på dit nick... Ak ja, sådan ka' det gå. ;-)

@Lizelotte:
Dén bemærkning får du da lige en fanfare for! :-D
Ba-dam-tjiii!!

20 marts, 2007 15:09  

Send en kommentar

<< Home