mandag, november 20, 2006

Tag(g)et!

Alice M og Maria har tagget mig...

1: Hvad står øverst på din ønskeliste til jul?

Øverst? Hvorfor øverst? De ønsker bliver jo aldrig opfyldt... Men okay, måske at Blogland holder op med at tagge om ligegyldige ting... (No offence til mod dem, der taggede mig - I gjorde jo bare jeres bloggede pligt ;-))
Mere realistisk går jeg efter min egen lystyacht. Eller noget.

2: Hvem er din favoritperson i Matador?
Der er flere. Generelt bare dem, der kan tænke. Dvs. Dr. Hansen (for hans idealisme), Elisabeth (som dog har for lidt kant), Agnes (for hendes ihærdighed og drivkraft) og grisehandlerens Katrine (pga hendes jordbundethed og slagkraft).
Sidstnævnte er nok alt i alt min yndlings. Osse fordi hun minder mig om min farmor.

3: Nævn et blæret fremmedord?
Fremmedord er sjældent blærede, men oftest unødvendige.
'Idiosynkrasi' og 'onomatopoietikon' er dog rent lydligt ret fantastiske.

4: Hvad var din senest købte cd?
Køber ikke cd'er. Låner dem på biblioteket. I mængder.


5: Hvor mange dage siden er det, du oprettede denne meme i forhold til da det blev startet, som er 15. november 2006?
Ligesom Muff gider jeg simpelthen ikke svare her. Find dog lommeregneren frem, folkens...

Det var dét. Og skal vi så komme videre!
Lommen - over and out

3 Comments:

Blogger Blomkvist sagde...

Er helt med på idiosynkrasi - genialt ord .... specielt midt i en julefrokostbrandert... måske burde den indgå i politiets spiritustests

21 november, 2006 09:01  
Anonymous Anonym sagde...

Spiritustests...prøv at sige det lige efter karrysilden!

:-)

21 november, 2006 14:01  
Blogger Lommen sagde...

@Liguster:
Super - lad os lave en klub! :-)

@Beo:
Efter karrysilden? Nej tak - drikker af princip aldrig karrysild!

21 november, 2006 19:08  

Send en kommentar

<< Home