lørdag, november 18, 2006

Hvad klædeskabet gemte

I bunden af mit klædeskab står én af de her store, gule Ikea bags. Ja, ja - jeg véd godt, man ikke må tage de gule med hjem, men sådan én har jeg altså. (Det var min far, der stjal den!). Nej, faktisk står der to. Jeg har nemlig osse én af de lovlige blå.

Sagen er, at jeg har fået (ja, ja Pernille - som om du nogensinde har været anderledes) den her uvane med aldrig nogensinde at få mit tøj hængt på bøjler eller lagt i skuffer, når jeg har vasket det. Det bliver sgu bare liggende sammen med håndklæderne og vaskekludene og alt det andet nede i de her to mega poser. Det er sådan lidt "hvorfor skal maden anrettes lækkert? Det hele skal jo alligevel blandes nede i maven lige om lidt"-agtigt. Og sjovt nok har jeg altid hadet, når folk brugte sådan en logik i køkkenet.

Men mit tøj... sådan en pose er da et glimrende klædeskab, ikke? Og det skal jo alligevel snart vaskes igen, tøjet. Så hvorfor hænge det op eller lægge det sammen? For slet ikke at nævne at jeg har en kæmpe fordel, når jeg er på farten og har mit tøj i en sportstaske: Hvor andre frustreres og ikke kan finde hoved og hale i deres bagage efter blot en enkelt gennemrodning af tasken for at finde noget så petit som deres gummistøvler, ja, så er jeg en klippe af ro: Taskens indretning adskiller sig jo ikke væsentligt fra Ikea-posens...

Men nu må det altså være slut. Jeg slider på tøjet ved at opbevare det sådan (og altid hive og slide i det for at få det op af posen), og frem for alt: Jeg har aldrig noget som helst overblik. Heller ikke over hvor mange rene par trusser, jeg egentlig har tilbage. Det er somme tider lidt af en gyser at sove over sig og fortvivlet rode rundt i posen i flere minutter i håbet om i det mindste at finde hade-parret, der næsten er gået helt op i den ene side...

Desuden kan skabsdøren ikke lukke. Den gule pose er ved at realisere sig selv og springe ud af skabet...

That's it. Jeg rydder op og rengør skabet i morgen - hvis altså jeg kan finde støvkluden. Hm... er ret sikker på, den lå ved siden af den røde festtop i den gule pose, sidst jeg så den...

6 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Yes yes, it is good with you!

- men sig mig nu, hybelkanin...vidste du fra starten af, at du ville slutte med den dér støvekludspointe dér?

Helt ørli?

18 november, 2006 13:07  
Blogger Lommen sagde...

@Beo:
Jeg vidste i hvert fald, at jeg ville ende med en pointe omkring noget konkret, jeg ikke ku' finde nede i den forpulede pose. Men der skal jo osse være lidt morskab (og ikke blot klædeskab *tøhø*) og overraskelse for mig som skribent.
Og så i øvrigt: Hvem er det lige, der er kommunikationsanalytiker hér...? !-)

Og ja, jeg er HELT ærlig...

@Maria:
Hahaha - glimrende perspektiv! Spørgsmålet er nu, om man mon osse ku' forestille sig noget, der hedder Den rigtige Pose - og i så fald: Hvilken farve har den? Og bor den virkelig i mit klædeskab?
Øjner en føljetonmulighed... !-)

18 november, 2006 19:03  
Anonymous Anonym sagde...

"Men der skal jo osse være lidt morskab og overraskelse for mig som skribent."
-------------------------
Nu tænker jeg på det Mr. Bean afsnit hvor han holder sin fødselsdag alene og skriver et fødselsdagskort til sig selv og "glemmer" det på bordet - og med stor glæde snubler over det senere...

19 november, 2006 22:59  
Anonymous Anonym sagde...

Iøvrigt, bare strø tøjet ud på gulvet i stedet.
Det giver overblik, og du skal ikke hive og slide i det. Desuden kan du så prale af at have "walk-in closet", høhø.

19 november, 2006 23:41  
Blogger Lizelotte sagde...

Bliver tøjet ikke frygteligt krøllet på den måde? Eller er det bare mig, der er ved at blive halvgammel og sippet....

21 november, 2006 16:21  
Blogger Lommen sagde...

@Lizelotte:
Halvgammel er du helt sikkert ikke! :-) Hm... Sippet? Forstår faktisk udmærket din undren. Måske sku' jeg nævne, at det meste af mit tøj er sådan noget, der ikke behøver strygejern. Og så ER der altså osse skjorter, bluser og tørklæder, som jeg rent faktisk stryger, når de kommer op fra posens dyb. !-)

21 november, 2006 18:22  

Send en kommentar

<< Home