onsdag, juli 26, 2006

Det handler om at være TRYG

Sms til Gud forleden:

"Kære Gud. Den ros skal du ha': Din produktudvikling af varen MANDAG (varenr.: 87215634-4) forløber positivt. Foreløbig har denne mandag været o.k.. Har fundet en herlig gammel Ella-skive med en ordentligt stak sange, jeg ikke kendte noget til, har sovet hæderligt, min mor er ved at være rask, og jeg koncentrerer mig glimrende om at læse både fagligt og for fornøjelsens skyld. Føler mig inspireret. Desuden er det mirakuløst [jaja, dét tror du, Lomme... - Red.] lykkedes mig ikke at mundhugges med min far endnu... Vedr. afprøvning af endeligt produkt forventes koordinater for forsøgets afholdelse tilsendt mig snarest. Mvh."

Nu er Gud en venlig og pligtopfyldende mand, så han svarede relativt hurtigt tilbage. Og se nu bare, hvor fremme i himmelstiletten han er - management wise:

"Kære kunde. Det glæder os, at De kan lide den erhvervede vare. Som noget nyt her på De øvre Planer er vi begyndt at modtage kundekritik og rette produktet ind derefter. Vi håber, at De fremover fortsat vil være tilfreds med varen. Almægtige hilsner, Guds kundeafdeling."

De venlige og moderne formuleringer til trods må jeg dog indrømme, at jeg nu blev en kende nervøs. Så endnu engang fattede jeg mobilen og skrev:

"Er noget chokeret over at erfare, at det er noget NYT, at Gud er begyndt at ta' kunders forslag til forbedringer til sig - vil det sige, bønner aldrig tidligere har virket? Dén bør jeres kommunikationsafdeling sgu [dårlig kommunikationsstrategi med frisk, lille misbrug af modtagers navn dér... - Red.] nok sørge RET godt for at holde inden for firmaets fire... skyer!"

Det tålmodige svar fra oven lød denne gang:

"Bønner er naturligvis altid blevet hørt. Det nye er, at vi er begyndt at kigge på de klager og forslag til forbedringer, som vi modtager. Dette er en meget mere direkte kommunikation, end firmaet tidligere har udøvet, og vi håber, brugerne bliver tilfredse med vores nye forbedrede service. Næstekærlige hilsner, PR-afdelingen."

Tja... Ham Gud har tilsyneladende taget ét stk. udmærket kursus i damage control (må ha' været ét af dem med frokost inkluderet i prisen). Hvis det ikke lige var, fordi jeg er ateist, så kunne jeg egentlig godt finde på at konvertere til hans fagforening. Fandens flink og troværdig fætter, ham Gud dér... Hvis nogen vil ha' nummeret, er jeg gerne behjælpelig. Og prøv så i øvrigt at tilgive ham, at han uden for min blog ikke kan kommatere. Han tilgiver jo osse altid dig alt det lort, du render rundt og laver - ikke?

Lommen - nu med fornyet tiltro til mandage

2 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Fuldstændig ude af kontekst:

Orv, lige som jeg skulle til at holde op med at være tålmodig og overgive mig til det der nymodens firefox-noget (jeg giver det et ½ år, højst - sammen med det der indernet), så virker siden pludseligt ret lækkert i IE.

Respekt, dér! :-D

27 juli, 2006 23:28  
Blogger Lommen sagde...

@Lucy: Superfedt at nogen påskønner, at jeg er ved at ha' fået krammet på de dumme, små forskelle mellem de to browsers... Nu mangler jeg bare at få ting til at stå lidt pænere ift hinanden på siden, så er vi ved at være dér. Og så er det MIG, der hopper uden for emnet: Herligt som de besøgende her for tiden skriver om noget komplet andet end det, mine blogposter drejer sig om - og nej, dette er bestemt IKKE bittert ment! Bare en pudsig tendens - og sjovt ikke at ku' "styre" det hele, selv om det er min blog. :-)

28 juli, 2006 06:15  

Send en kommentar

<< Home