mandag, april 02, 2007

Whiskymesse - om mange mænd samlet på ét sted


I weekenden var jeg til whiskymesse i Frederiksberg-hallerne sammen med tre venner, heraf én af hunkøn. Nøj, det var en god dag med høj stemning! Osse indbefattende en overdådig sammenskudsfrokost hos bemeldte ven af hunkøn.

Well. Her kunne siges meget om whisky- og andre sprutpræferencer, erfaringer med samme osv.. Men dét er imidlertid slet ikke fokus for denne post. Fokus er kønsfordelingen til sådan en messe.

Nu har jeg deltaget to gange, og jeg vil skyde på, at der begge gange har været max tyve procent kvinder til stede. (Helt ærligt skammeligt, hvis der virkelig ikke er flere kvinder, der har opdaget, hvilken fantastisk drik whisky er!)

Og hvor kan det dog anbefales jer kvinder derude at deltage, hvis I skulle være på jagt efter lidt hyggelig flirt og et gavtyvesmil eller to! Modsat hvad man måske skulle tro, så er stemningen på messen nemlig ikke fuld og dum og bøvet. Selvfølgelig bliver folk selskabeligt overrislede af at drikke sprut i fem timer i træk, men atmosfæren er hyggelig og absolut i damernes favør.

Jeg plejer således at være typen, der er ganske elendig til at få øje på mænds eventuelle blikke efter mig. Men lørdag eftermiddag var det slet ikke svært at få øje på et anerkendende smil eller blik her og dér. Mine venner vil vide, at dét siger en del...

Som den ene af de to mand(l)ige venner udtrykte det over for os to kvinder:
"Jeg véd, hvad jeg ser i denne hal! Der er godt nok nogle, der kigger - og I er osse skidelækre at se på!"

Lommen - orv, mand! Tænk at nogen ser mig på den måde... *forlegen*

3 Comments:

Blogger Lizelotte sagde...

Ærgrerligt at jeg ikke bor i nærheden - så kunne jeg have hjulpet dig med kønsfordelingen.

Singlemalts - YUM YUM!!

03 april, 2007 17:39  
Blogger Lommen sagde...

@Lizelotte:
Hehe, ja du ville sikkert ha' været ellevild... !-)
Jeg kan så glæde med, at messen ikke altid afholdes i København, men derimod "rejser rundt" i landet. For et års tid eller to siden, var der således whiskymesse i Kolding. Var det mon noget?

03 april, 2007 18:31  
Blogger Lizelotte sagde...

Jeg så godt den var i Kolding dengang ... men det passede ikke lige i mine planer, må jeg indrømme.

Faktisk er jeg inviteret til Whiskysmagning på mit arbejde 25/4 - men for dælen da, en ONSDAG ... hvad forestiller de sig??

03 april, 2007 21:18  

Send en kommentar

<< Home