tirsdag, april 03, 2007

Vinduespudsning og virkeligheden


Hm... Jeg synes at ha' to muligheder nu:

Jeg kan gå ud på vores svalegang og nyde at pudse vinduer i det gode vejr, før jeg går til frokost.

ELLER

Jeg kan ta' mig sammen og se at komme i gang med at systematisere det empiriske* materiale, jeg anvender i mit speciale.

Begge dele handler om at komme til at se klarere på virkeligheden. Måske er det bare dét fokus, jeg skal holde på sagen? I så fald ligner situationen jo nærmest en win-win...

Lommen - form på formløs virkelighed


*For de, der måske ikke ved det, er 'empiri' det håndgribelige, "praktiske", konkrete materiale, som er objektet for éns undersøgelse. I modsætning til teori.

1 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Jeg stirrer og stirrer på de empiriske glasflader som adskiller min stue fra omverdenen.
Intet sker.
Glasflader af den art skal (har jeg læst) være gennemsigtige.
Hvorfor disse ikke er det går over min forstand.
Jeg må vist have pudset min empiri.
Eller lytte til 'Cleaning Windows' med Van The Man.
:-)

03 april, 2007 15:18  

Send en kommentar

<< Home