mandag, april 16, 2007

Stilhed i Huset

Nå, så kan jeg fornemme, der er ved at være aftenstille i Huset mellem de to Søer. Ingen listen på det knagende gulv i gangen ved køkkenet, intet ekko af bofællers latter i korridoren. Det er lidt tidligere end ellers på hverdage, men for en mandag er det ret normalt. Folk er altid trætte efter weekenden og drømmer vist om... weekend.
Selv er jeg osse trukket i nattøjet. Det grimmeste, mest uformelige og allermest behagelige samt de snabelagtige, røde sutsko. Sultanen af Huset ved Søen parat til at overgive sig til søvnen.

Sidder og nyder, at natten falder på her. I mit kære hus. Overvejer, om det mon virkelig kan passe, at solen vil svigte os i morgen. Den var så virkelig i dag. For min skyld ingen alarm. Studerer hjemme hele dagen i morgen, men alligevel...

Nå, det var den nat, jeg kom fra. Eller rettere: kom til...

Et stykke chokolade og et glas vin, et enkelt kapitel af P. C. Jersild, bare mærke trætheden sive ind over mig stille og harmonisk, lovligt. Så knappes Baglommen til for i dag.

Lommen - godnat Blogland