onsdag, februar 21, 2007

Døren må sprænges

Tidligere på dagen kom jeg i en diskussion hos Anita til at tænke utroligt meget på den her TV2-sang (én af mine favoritter), som handler om at indse, at man kan kigge på verden meget længe uden at lære noget som helst, hvis man altid - nåja - kun kigger og forholder sig distanceret og forstandsmæssigt.

Man kan blive frustreret over, at man er fanget dér, inde bag døren - og man kan forlange lige så tosset man vil at blive elsket og holdt af. Men det sker ikke, før døren åbnes. Og - surprise - dét er der kun én person i hele verden, der kan: Én selv. Man vælger selv, om man vil sidde bag døren og leve et halvt liv eller...

Mere følger.

Lommen - troede ellers, at jeg havde brug for en låsesmed...

Blod, Sved Og Tårer

TV-2: Nutidens Unge, 1984

Jeg har set mange gode films
og læst bøger jeg ik' forstod
jeg har skrevet om kærligheden
uden at nogen har savnet noget

Jeg har oplevet lidt af hvert
mest på afstand og ovenfra
jeg vil tæt på og nærmere nu og her
jeg vil elskes og holdes af

Jeg vil ha blod sved tårer og glæden tilbage igen
blod sved tårer og livet tilbage igen
blod sved tårer og håbet tilbage igen

Og her står jeg med hatten fuld
af de smukkeste dyre ord
kun et område nummer fra dig og kun
et skuldertræk fra hvor du bor

På vagt bag en smækket dør
der kun kan sprænges op indefra
forlanger jeg alt og intet
jeg vil åbnes og holdes af

Jeg vil ha blod sved tårer og glæden tilbage igen
blod sved tårer og livet tilbage igen
blod sved tårer og håbet tilbage igen

© Tekst og musik: Steffen Brandt

1 Comments:

Blogger Lizelotte sagde...

Åh den sang - den elsker jeg. Den er jo en del af min ungdom, og jeg kan huske at jeg hørte den på min Sony Walkman (sådan en til kassettebånd) mens jeg i 1984/85 gik rundt i Chicagos gader på mine fridage.

Teksten er så smuk, han er en poet, ham Steffen Brandt...

25 februar, 2007 20:58  

Send en kommentar

<< Home