onsdag, januar 10, 2007

Så forstår jeg det bedre!

Johannes Møllehave, der forleden rundede halvfjerds, er ét af mine store idoler. Han har beskæftiget sig meget med en anden original begavelse, nemlig Storm P.
À pro pos gårsdagens advarsel fra Lenore om ikke at tænke tingene i stykker, kommer her en lille bid fra bogen: "Møllehave læser Storm P.". Møllehave gengiver en af Storm Petersens tegninger i ord:

"En meget skeptisk lille dansker ser på et moderne maleri og siger så med rindalistisk harme: "Jeg forstår det ikke!" Maleren siger: Jamen, der er ikke noget at forstå." Hvortil den lille mand svarer: "Jamen, så forstår jeg det bedre!" "

Møllehave tilføjer:
"Sådan går det osse undertiden ilykkelige øjeblikke med forståelsen af livet. Jeg forstår det ikke! Jamen, der er ikke noget at forstå. Så forstår jeg det bedre!"

Lommen - hovedfri

3 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

We'll dance like we know what we're doing in this world, and we'll talk like we have an idea of who we are, and we'll listen like there's something we haven't already learned, and we'll smile like there's something to be happy about, and we'll hold hands and walk off like there's nothing to leave behind.

10 januar, 2007 08:50  
Anonymous Anonym sagde...

Storm P er fantastisk... jeg elsker hans bemærkning om at man skal starte fra bunden, undtagen hvis man skal svømme! og at det kun er en overgang man taler om jordens undergang!

Men nogen gange, skal man ikke forstå tingene, man skal bare opleve dem... selv om det er svært at bede ens analytiske hjerne-halvdel om at stoppe arbejdet og tage på ferie! Jeg vil naturligvis ikke kalde dig hovedfri, men der er nu noget over at være en lykkelig ignorant - bare engang i mellem ;o)

Maria: Jo, det er Storm P

10 januar, 2007 14:32  
Blogger Mie Harder sagde...

Ja, ignorance is bliss, nogle gange. ;-)

Kan være jeg skulle til at læse noget mere Johannes Møllehave..

10 januar, 2007 20:12  

Send en kommentar

<< Home