tirsdag, oktober 17, 2006

To som elsker hinanden

Det har været hårdt. Rigtigt hårdt. Det er hårdt. Jeg håber, vi finder ud af det. Jeg håber, jeg kan finde den tillid, der skal til. Jeg véd godt, jeg har alt for svært ved at stole på nogen - og jeg ved osse hvorfor. Det er en lang, sørgelig og gammel historie - ældre end den klassiske om de svigtende eks-kærester. Så gammel, at den er svær at huske, med mindre jeg gør mig meget umage. Men så lang og sørgelig, at den alligevel er svær at lade være med at føle - med mindre jeg gør mig endnu mere umage. Der er mange minder at se tilbage på, mange følelser at gennemleve. Men jeg bliver vist nødt til at forsøge. Jeg håber osse, at jeg ikke igen vil blive skuffet, hvis det engang lykkes mig at vise tiltro.

To som elsker hinanden

To som elsker hinanden
kan gøre langt mere ondt
end alle de hære der kæmper
med hinanden hele jorden rundt

to som elsker hinanden
de kan meget mere end det
for de ved hvad det koster
koster at være med

to som elsker hinanden
kan læge de værste sår
blot ved at se på hinanden
og glatte hinandens hår

to som elsker hinanden
de kan meget mere end det
for de ved hvad det koster
koster at være med

to som går og fletter fingre
kan være onde som børn
men når kærlighed får vinger
kan den flyve som en ørn

to som går og fletter fingre (som går og fletter fingre)
kan være onde som børn (kan være onde som børn)
men når kærlighed får vinger (når kærlighed får vinger)
kan den flyve som en ørn

to som elsker hinanden
kan gøre langt mere ondt
end alle de argeste fjender
der hævner sig hele jorden rundt

to som elsker hinanden
de kan meget mere end det
for de ved hvad det koster
koster at være med
for de ved hvad det koster
koster at være med

Ordene er skrevet af Viggo Stuckenberg. Kim Larsen har sat musik til.

2 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Nogen gange er der bare ingen nem vej... det er hårdt, men nogen gange bliver man nødt til at huske for at kunne glemme... Held og lykke med det.

17 oktober, 2006 18:25  
Blogger Lommen sagde...

@Alice: Tak skal du ha'! :-)
Jeg er nu godt på vej allerede. Har arbejdet med det meget længe. Og sejrene indfinder sig heldigvis med jævne mellemrum. Tror snart, der dukker én op igen. Men lige nu er det op ad bakke. Så er det godt, jeg har energien til de dér store følelser...

17 oktober, 2006 20:10  

Send en kommentar

<< Home