mandag, januar 15, 2007

Én bekymring mindre

Replikskifte mellem min veninde og mig i telefonen i aftes:

Hun: "Og så - du ved - så er jeg osse lidt bekymret - "hvad skal der ske, når specialet nu er færdigt?" og sådan..."
Jeg: "Ja, de tanker kender jeg så sjovt nok godt... Oveni skal jeg jo så osse finde et nyt sted at bo - dét skal du i det mindste ikke bekymre dig om."
Hun: "Nej, men jeg ved til gengæld ikke, hvem der skal føde mine børn...".

OKAAY?!
Well, er da glad for at blive ringet op, når veninden har eksistentielle bekymringer, jeg kan løse...

Lommen - større forstandsmæssig kapacitet søndag aften end hidtil antaget*)

*) Siger ikke SÅ meget, men alligevel...

13 Comments:

Anonymous Anonym sagde...

Her kan man da virkelig snakke om at lægge ansvaret fra sig :)

15 januar, 2007 08:55  
Anonymous Anonym sagde...

Farv mig interesseret....

Siden du tilsyneladende har fundet ud af det, hvem er det lige der skal føde dine børn? Og kan de kaldes dine, hvis du ikke selv har haft nogen andel i skabelsen?

Eller er det bare det ultimative i udlicitering? "Vi lægger mave til, du skal blot supplere det befrugtede æg!" Hmmm...

15 januar, 2007 13:30  
Anonymous Anonym sagde...

Jeg kunne ikke rigtig finde ud af hvorfor jeg hver gang endte ved den, nu legendariske, To-Go Bager, når jeg tænkte på denne post.

Så slog det mig. Det er selvfølgelig fordi de bager dine brød for dig :)

15 januar, 2007 14:50  
Anonymous Anonym sagde...

Forhåbentlig er det ikke den slags brød de har i ovnen...

Men alt andet lige giver det mere mening at have en bager der bager brød for en, en at have en eller anden småtilfældig kone til at føde dine børn... Eller... Øhm, det kommer til at lyde lidt anderledes når det bliver skrevet af en fyr og henvendt til en fyr. Der er det ligesom lidt mere lade-sig-gørligt

15 januar, 2007 15:14  
Blogger Lommen sagde...

*Ser ned over kommentartråden*

Gisp!! Hvad HAR jeg dog rodet mig ud i?? :-D

15 januar, 2007 16:16  
Blogger Lizelotte sagde...

Hrm ... min bonusdatter har lidt det problem ... at hun ikke ved hvem der skal føde hendes børn... det kan nemlig både være hende selv og hendes kæreste Mette... ;-D

15 januar, 2007 20:04  
Anonymous Anonym sagde...

@Pernille: Jeg tror ikke jeg er den rette til at fortælle dig hvad du har rodet dig ud i... men måske er Simon ;-D.

@Lizelotte: Ah ja, der var så en mulighed jeg ikke havde overvejet. Det ændrer vel så til gengæld ikke på, at det rent biologisk ikke vil være den ene parts børn? Medmindre lægevidenskaben kan lave børn ud fra to kvinders DNA selvfølgelig.

15 januar, 2007 21:26  
Anonymous Anonym sagde...

Hvad har JEG dog ikke rodet mig ud i?
;-)

Noget siger mig, at det ikke er med dén scorereplik, jeg skal finde manden i mit liv...

15 januar, 2007 21:39  
Anonymous Anonym sagde...

Hvad har JEG dog ikke rodet mig ud i?
;-)

Noget siger mig, at det ikke er med dén scorereplik, jeg skal finde manden i mit liv...

15 januar, 2007 21:40  
Anonymous Anonym sagde...

næsten-voksnes svar på min-far-er-større-end-din-far... mine-bekymringer-er-større-end-dine-bekymringer...

Og hvor kan man få fat i de to-go-kids, for jeg er muligvis interesseret om et par år...

jeg hører mig selv bestillet: et stk biologisk - tak!
ekspedienten: skal det være enkelt eller dobbelt
mig: enkelt tak!
ekspedienten: så gerne, det bliver 38 kr... jeg kommer ned med det

15 januar, 2007 21:52  
Blogger Lommen sagde...

@Lizelotte:
Uh, som sædvanlig god for et helt nyt perspektiv på sagerne... :-) Den dér version havde jeg faktisk slet ikke overvejet.

@Toke:
Ak, ak - tror nu som regel, Simon har RIGELIGT at gøre med at gennemskue, hvad han SELV roder sig ud i. I øvrigt er du da en dårlig veninde, når du ikke engang vil FORSØGE at hjælpe mig med at gennemskue det. Rigtige veninder står altid parat med en (over)analyse... :-P

@(Den nu famøse) veninde:
Hm... Dér tror jeg så til gengæld, du tager alvorligt fejl: Hvis du med din scorereplik formår at få en eller anden sød mand til blot at grine halvt så meget, som jeg grinede under vores samtale i går, så er der da en rimeligt god chance for, at han gerne vil scores af dig...! :-D Men pas på, hvis han er af den bløde slags, kan det være, han tilbyder at føde de dér børn, og det var måske alligevel ikke heeeelt det, du... havde forestillet dig (tm). !-D

@Alice:
Altsååå - hvad mener du med "næsten-voksen"??? Hva', hva', hva???

Derudover: Herlig, absurd tanke med de dér to go-børn! :-D Bestiller nok mine med ekstra nattesøvn...

38 kr. er da for resten nærmest betænkeligt billigt, men nu er det selvfølgelig osse januar... Hm... Hvor lang fortrydelsesret har man mon?

15 januar, 2007 22:04  
Blogger Mie sagde...

Hmmm.... for 38 spir snupper jeg sgu også et par stykker af de der to-go, så!

"Skat, jeg handler ind på vejen hjem - vil du ha rødhårede m. fregner eller bare almindelig leverpostej?"....

:D

16 januar, 2007 10:40  
Anonymous Anonym sagde...

næsten voksen... som i rigtigt voksne har allerede fået dem leveret sammen med stationcar og den slags ;o)

Jeg overvejde også meget hvordan man skulle prissætte dem... men 38 kr er ca det samme som kaffe koster, så det må vel være meget passende... desværre tror jeg at der er samme retur-ret som på kaffe, som man har drukket... dvs. ingen!

16 januar, 2007 16:07  

Send en kommentar

<< Home